וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומי, תפסיק לצעוק

פורינה

16.11.2008 / 17:22

כל הכלבים נובחים, אבל יש כאלה שעושים חור באוזן. למה הם נובחים כל כך הרבה, ואיך מפחיתים קצת את הרעש?

כשאתה נובח, למה אתה מתכוון?

יש נביחות חיוניות ומועילות ("יש מישהו בדלת"), ונביחות אחרות שהן מעצבנות ותו לא. כשהכלב שלכם נובח הוא כנראה מנסה להגיד משהו – "אני רוצה פעילות גופנית", "אני משועמם", "אני צריך לצאת החוצה", "אני שומע משהו", "אני לבד בבית" או "תנו לי תשומת לב עכשיו! ".

אז איך פותרים את הבעיה?

אם אתם חושבים שהכלב נובח כי הוא צריך משהו (פעילות גופנית או מים בכלי, למשל) קראו לו אליכם. הגידו לו לשבת, שבחו אותו, ורק אז עשו מה שאתם צריכים לעשות, אחרת אתם תתגמלו את הנביחות, וזה יוביל ליותר נביחות. אם הכלב או הגור מקבל את כל הצרכים שלו, והוא נובח רק כדי לנבוח, נסו את הצעדים הבאים: תחילה הגידו לו "שקט" בטון שקט אך תקיף. אם הוא מפסיק לנבוח, שבחו אותו ותנו לו פרס מזון, (עדיף כמה גרגירים מהמזון שלו).

אם הוא לא מפסיק לנבוח (והרבה כלבים לא יפסיקו בשלב הראשון), חברו את הרצועה וקראו לו לבוא אליכם. התרחקו ממטרת הנביחות והמשיכו לקרוא לו עד שישים לב אליכם. עכשיו שבחו אותו ותנו לו גמול מזון.

ואם כלום לא עוזר?

אפשר גם לנסות צעדים מרתיעים כמו התזת מים. אם הכלב שלכם נובח ללא הפסקה מבעד לחלון, הגידו לו: "שקט" התיזו עליו מים (מה שאמור לגרום לו להפסיק לנבוח מההפתעה). אמרו לו לבוא אליכם, ושבחו אותו. כמובן ששיטה זו לא יעילה עם כלבים חובבי מים כמו כלבי לברדור.

אחרי שהכלב מסתכל עליכם ומקבל את הגמול, אמרו לו לשבת (אם יש צורך אפשר לעזור לו בצורה רגועה) ואז שבחו אותו. כלב שלומד להפסיק לנבוח, להגיע אליכם ולהישכב הוא כלב שנוח לחיות אתו, וזו בהחלט מטרה ששווה לחתור לעברה.

עוד שיטה ששווה לנסות היא כשאתם משאירים את הכלב לבדו הפעילו בשבילו מכשיר רדיו. הרדיו ישמש לו כחברה ויעזור להסב את תשומת ליבו מרעשים חיצוניים.

עשה ואל תעשה

ודאו שהכלב שלכם מבצע מספיק פעילות גופנית בכל יום. כלב משועמם הוא כלב שעלול לנבוח. אל תשאירו את הכלב שלכם לבד בחצר האחורית לתקופות ארוכות. אצל הרבה כלבים זה יכול לגרום לנביחות. זכרו שכל פעולה שנועדה להפסיק את הנביחות חייבת להיעשות בזמן שהכלב נובח. ניסיון לתקן את ההתנהגות לאחר מעשה רק תבלבל את אותו. השתמשו בקול רגוע אך תקיף. אל תצעקו על הכלב כדי לא להלחיץ אותו ולגרום לו חרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully