וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: לקיים דיון מיוחד עקב ההסלמה בדרום

16.11.2008 / 8:49

חברי האופוזיציה דורשים לכנס את ועדת החוץ והביטחון לדיון בהסלמה בדרום ולזמן את שרת החוץ ושר הביטחון כדי שיסבירו את מדיניותם

חברי כנסת מהאופוזיציה הגישו הבוקר (ראשון) דרישה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), לכנס את הוועדה לדיון מיוחד בעקבות ההסלמה ברצועת עזה ובדרום.

לדברי יוזם הפניה, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), "לאור ההסלמה והתקפות הקטיושות והקסאמים על שדרות, אשקלון ויישובי עוטף עזה, יש לזמן לוועדה בדחיפות את שרת החוץ ציפי לבני ואת שר הביטחון אהוד ברק כדי שיסבירו את מדיניותם בנושא ויציגו את האופציות המדיניות והביטחוניות העומדות לדעתם בפני ישראל". על הבקשה חתמו גם חברי הכנסת סילבן שלום,ישראל כץ, לימור לבנת (ליכוד), אברהם רביץ (יהדות התורה), אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל) ויצחק גלנטי (גיל).

דיבורים תקיפים נשמעו גם מהמשנה לראש הממשלה השר חיים רמון. ביום שישי הוא אמר כי "הימים האחרונים הם סיום הרגיעה גם אם יש כאלו שמסרבים להכיר בכך. כבר כשהוחלט על הרגיעה בעזה הזהרתי כי זוהי שגיאה אסטרטגית וטקטית של מדיניות ישראל להכיר במדינת חמאסטן והדבר מהווה ניצחון לציר האסלאמי הרדיקלי. מזה כשלושה שבועות אני חוזר ותובע לקיים דיון בקבינט על המשך הרגיעה. על הקבינט לממש את החלטתו מלפני שנה שאומרת שיש להביא לסיום שלטון החמאס ברצועה. אין להשאיר את החלטת הקבינט מילים ריקות מתוכן".

בתוך כך, יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, קרא הבוקר לראש הממשלה ולשר האוצר להעמיד את התקציב להמשך המיגון בשדרות ובישובי עוטף עזה. "מצב שבו צורך שאין עליו מחלוקת הופך למחלוקת פוליטית ויוצר מתח בין החלקים השותפים למציאות הקשה בעוטף עזה", אמר אורון, "מבטא את חוסר יכולתה של הממשלה לקבל החלטה בזמן ולבצע אותה כנדרש". ביום רביעי האחרון החליט הקבינט שלא להקצות חצי מיליארד שקלים להרחבת המיגון של בתי התושבים בישובי עוטף עזה.

יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני הגיבה במהלך השבת למצב בדרום ואמרה כי "ישראל לא מעוניינת בהסלמה בעזה, אך לא נוכל להשלים עם הפרות חוזרות ונשנות של הרגיעה וכדאי שבצד השני ידעו שיש זמנים בהם ישראל צריכה להגיד - מספיק".

מוקדם יותר, התייחס גם שר הביטחון אהוד ברק להסלמה בעזה ואמר כי "המצב בלתי נסבל ואסור שיימשך. ברק הוסיף כי " ייתכן שבבוא העת יהיה צורך בפעולה רחבה, אך יש לפעול במחשבה תחילה ובשיקול דעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully