וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים בתקיפה בעזה, קסאמים נפלו בנגב

ניר יהב, יהושע בריינר ופנחס וולף

16.11.2008 / 11:00

הפלסטינים מדווחים, כי בתקיפת חיל האוויר במזרח הרצועה נהרגו 4 חמושים. אבו מאזן: "ישראל מפוצצת את הרגיעה בעזה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אחרי שבת שקטה, התחדש הירי לעבר עוטף עזה. שתי רקטות קאסם נפלו הבוקר (ראשון) בשטח המועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק. לאחר הירי דיווחו הפלסטינים כי ארבעה בני אדם נהרגו ומספר בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר במזרח רצועת עזה. עוד דווח, כי ההרוגים הם פעילים של "חטיבות נאסר סלאח א-דין", הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית.

מצה"ל נמסר, כי כלי טיס של חיל האוויר זיהה חולייה של מספר פלסטינים שהתכוונו לשגר קסאם. החולייה הותקפה, סמוך לסג'עייה וזוהתה פגיעה. החולייה עמדה לשגר רקטה אל עבר איזור שער הנגב ושדרות. "לא נאפשר את המשך הירי אל עבר יישובי הנגב. אנחנו מוכנים להמשיך את הרגיעה אבל בצד השני הפלסטינים כנראה מעוניינים בחימום הגיזרה", אומרים בצה"ל. במשך השבת נשמר שקט מתוח באזור, זאת לאחר שביום שישי נורו 16 רקטות לעבר הנגב המערבי.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא היום לישראל להפסיק באופן מיידי את המתקפות בעזה ולדבוק ברגיעה. "ההסלמה הישראלית וחידוש החיסולים וההריגות - משמען פיצוץ הרגיעה", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן. אבו רודיינה קרא גם לכל הפלגים הפלסטינים להמשיך ולמלא אחר הסכם הרגיעה ולא לתת לישראל תירוצים להדק את המצור ולהסלים את פעולותיה בעזה.

בעקבות החיסול, הבטיח דובר ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, כי ארגונו יגיב על "פשעי הכיבוש" וקרא לשאר הפלגים הפלסטינים להגיב יחדיו. חמאס התייחס גם הוא לתקיפה בעזה והודיע כי הרגיעה לא תגרום לפעיליו לשבת בחיבוק ידיים: "נגיב על כל ההפרות והפשעים הישראלים".

יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני הגיבה במהלך השבת למצב בדרום ואמרה כי "ישראל לא מעוניינת בהסלמה בעזה, אך לא נוכל להשלים עם הפרות חוזרות ונשנות של הרגיעה וכדאי שבצד השני ידעו שיש זמנים בהם ישראל צריכה להגיד - מספיק". לבני אמרה את הדברים באירוע של הקהילות היהודיות שנערך בתל אביב. לדבריה, "הכללים לגבי עזה ברורים - אם יהיה שקט והזמן לא ינוצל להכנת ההתקפה הבאה - יהיה שקט בתמורה. אבל אם אזרחי ישראל יותקפו - ישראל תגיב בכוח".

מוקדם יותר, התייחס גם שר הביטחון אהוד ברק להסלמה בעזה ואמר כי "המצב בלתי נסבל ואסור שיימשך. ברק הוסיף כי " ייתכן שבבוא העת יהיה צורך בפעולה רחבה, אך יש לפעול במחשבה תחילה ובשיקול דעת". ברק אף מתח ביקורת מרומזת על ראש הממשלה אהוד אולמרט ואמר: "ראינו לפני שנתיים מה מביאה החלטה נמהרת לישראל".

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי "הסכם הרגיעה אמנם נראה מקרטע, אבל אין לנו כוונה לחזור לימי הקסאמים והפעולות הצבאיות"'. לדבריו, "אנחנו נותנים צ'אנס אחרון לרגיעה. כמובן שאנחנו מעוניינים שהרגיעה תימשך, אבל אנחנו מבינים שהפלסטינים לא רוצים בה כמונו. מערכת הביטחון ערוכה גם לעשות את הסוויץ' מרגיעה לפעילות כפי שידענו בעבר".

דובר חמאס פאוזי ברהום איים אתמול כי ארגונו יגיב על פעולות צה"ל בימים האחרונים ברצועת עזה. "הישראלים לא יידעו שקט כל עוד שתימשך שפיכות הדמים בעזה". לדבריו, חמאס לא ימנע מהחמושים ברצועה לפעול נגד ישראל. "התגובה לתוקפנות הישראלית חייבת להיות תקיפה כדי לכפות על הכיבוש לסיים את תוקפנותו".

עדכון ראשון: 7:44

"חמוש פלסטיני נהרג בפעולת חיה"א"

במשך השבת, דיווחו הפלסטינים כי חמוש פלסטיני נהרג בצהרים בבית חנון שבצפון רצועת עזה. עדי ראייה פלסטינים טענו כי החמוש שנהרג בתקיפה של חיל האוויר, אולם במערכת הביטחון הכחישו את הדיווח. "ככל הנראה היה מדובר בתאונת עבודה, אבל ישנם ארגונים ברצועה שמחפשים בכוח סיבות להפסיק לחלוטין את הרגיעה".

בשישי, כאמור, נפלו בנגב 16 רקטות קסאם. בהערכת מצב שקיים ראש הממשלה אהוד אולמרט בשישי אחר הצהרים, הנחה אולמרט את מערכת הביטחון להמשיך בהטלת סנקציות שלטוניות על הרצועה, ולהמשיך בסגירת מעברי הגבול.

כמו כן, הורה שר הביטחון אהוד ברק לדחות את הכנסת הדלקים לרצועת עזה. ברק, שסייר ביום שישי בשדרות, אמר כי מדינת ישראל תעשה הכל על מנת להגן על אזרחיה. "אנחנו נמשיך להגן בכוח על חיילי צה"ל ועל האזרחים ולסכל ניסיונות פיגוע כשנבחין בהם", אמר ברק. "יחד עם זאת, אם הצד השני ירצה להמשיך ברגיעה, אנחנו בהחלט נשקול את זה בחיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully