וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה על פרישת אילון: "זגזגן ואופורטוניסט"

16.11.2008 / 10:00

השר עמי אילון כינס מסיבת עיתונאים והודיע על פרישתו מהעבודה אותה כינה "לא רלוונטית". העבודה: "מעזיבת אילון תצמח רק טובה"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

השר עמי אילון כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב ובה הודיע רשמית כי הוא פורש ממפלגת העבודה. אילון תקף את מפלגת העבודה וכינה אותה "לא רלוונטית" ואמר כי "אני לא יכול לשכנע אפילו את האנשים הקרובים אליי להצביע למפלגת העבודה". אילון לא הודיע על הצטרפותו למפלגה אחרת אך גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי אילון מתכוון להצטרף לתנועת מימד, ודרכה לחבור למרצ.

במסיבת העיתונאים היום הכחיש אילון שמועות על הצטרפותו לקדימה וטען כי מעולם לא קיים משא ומתן על הצטרפותו למפלגה. בנוסף הכחיש כי הציע ליושב ראש מרצ חיים אורון לקיים סקר הבודק את מידת הפופלריות של השניים ושעל פיו יקבע מנהיג התנועה. אילון אמר כי הוא חיבר מסמך בין עשר נקודות ועימו הוא מעוניין להצטרף לאחד הגופים הפוליטיים הקיימים.

במפלגת העבודה מיהרו להגיב על פרשית השר איילון מהמפלגה. בתגובה הרשמית של העבודה נכתב כי, "עמי אילון איש הצבא היה מתבייש ומוקיע את התנהלותו של עמי איילון הפוליטיקאי. מי שהתיימר להוביל קו ערכי ומוסרי הפך לזגזגן בלתי נלאה ולאופורטוניסט. מפלגת העבודה היא תנועה שורשית וערכית ויש לה את הכוחות להמשיך ולהיות גורם מוביל בהנהגת המדינה. מעזיבתו של אילון תצמח רק טובה ותתאפשר רענון השורות".

אתמול אמר אילון לתומכיו בקיבוץ שדות ים כי הוא פורש ממפלגת העבודה. אילון לא פירט את צעדיו העתידיים, אילון תקף את מפלגת העבודה ואמר כי "מפלגה אינה דבר קדוש, מפלגה ללא חוקים עם תקנון שנרמס וללא אידיאה אינה מפלגה שראוי להיות בה". אילון הוסיף כי בארבע השנים האחרונות התחיל לדמות לבכירים בעבודה שלא אומרים דבר כדי שלא להרגיז אף אחד. לדבריו, יש ארבעה אנשים במפלגה שרואים עצמם כמנהיגי העבודה, עד הבחירות הם יכריזו כי ברק ראוי להיות ראש המפלגה ואחרי הבחירות יקראו להחליף אותו.

בסוף השבוע נפגשו חברי התארגנות השמאל החדשה בתל אביב על מנת לגבש תוכנית פעולה לתנועה החדשה. בראש ההתארגנות עמד השר לשעבר עוזי ברעם והשתתפו בה, בין היתר, חברי הכנסת לשעבר אברהם בורג ולובה אליאב, הסופר עמוס עוז, ממקימי "שלום עכשיו" צלי רשף, הפרופ' מרדכי קרמניצר, ניר ברעם, מפקד חיל האוויר לשעבר עמוס לפידות ונציגים מתנועת הירוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully