וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "להגדיל הפיקוח על השווקים"

15.11.2008 / 21:27

נשיא ארה"ב אמר במהלך הפסגה הפיננסית הבינלאומית בוושינגטון כי "אם לא נפעל, המשבר עשוי להיות גדול מהמיתון הגדול"

מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם חתמו הערב (שבת) על טיוטה בפסגה הכלכלית הגלובלית בוושינגטון. לפי הטיוטה, 20 המדינות ישתפו פעולה כדי להשיב את הצמיחה בכלכלה העולמית. "שיתוף הפעולה בינינו יונחה על ידי אמונה בעקרונות השוק החופשי, סחר חופשי ופיקוח יעיל על השווקים כדי להבטיח צמיחה, תעסוקה ומלחמה בעוני", נכתב בטיוטה.

בתום הפגישה אמר נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש כי "שווקי האשראי מתחילים להפשיר וצריך לפעול על מנת ליצור שקיפות גבוהה יותר בשווקים". בוש ציין כי על אף אמונתו הגבוהה בשוק החופשי לעיתים צריך להתערב. "אני איש של הכלכלה החופשית עד שאומרים לך שאם לא תעשה משהו, המדינה שלך עשויה ליפול למיתון קשה יותר מהמיתון הגדול. הממשל שלי עשה פעולות נרחבות כדי לטפל במשבר האשראי, אנו עובדים בנושא זה עם הקונגרס, וכבר התחלנו לראות תוצאות חיוביות".

בוש הוסיף כי יש צורך לרפורמה בפיקוח על השווקים. "ישנה הבנה שאנו צריכים לפעול. דיברנו על רפורמות ומה צריך לעשות כדי שהמשבר הזה לא יישנה, הפיקוח והרגולציה צריכים להשתפר". לדבריו, "השאלה היא כיצד בונים פיקוח יעיל. צריך שקיפות גדולה יותר בשווקים כדי שהמשקיעים ידעו את האמת ואת הערך האמיתי של החברה שהם קונים".

מטרת הפסגה, בה נוכחים בין היתר ראשי ממשלות ונשיאים מגרמניה, רוסיה, סין, ברזיל ובריטניה, היא להגיע להסכמה על רפורמות מתואמות וארוכות טווח בכלכלה, שיסייעו להפחית את הסיכונים להתדרדרויות נוספות במצב הכלכלה הגלובלית בעקבות המשבר. בפסגה משתתפים גם נציגי הבנק העולמי. בין השאר ידונו המשתתפים בפיסגה בשינויים בארגונים האמונים על ויסות הכלכלה העולמית.

על פי כמה הערכות, פריצת דרך של ממש לא תתאפשר ממילא בטרם יכנס לתפקידו נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה. ברשת ה-BBC דווח, כי קיימים מספר חילוקי דעות בין מדינות סביב עומק הרפורמה שיש להחיל, ובמיוחד בין אירופה וארצות הברית. בעוד שמדינות אירופה מעוניינות בפיקוח הדוק יותר על השווקים, ארצות הברית ומדינות נוספות מעדיפות צעדים מתונים יותר.

אמש התקבלו המנהיגים בוושיגנטון על ידי נשיא ארה"ב בוש, שערך לכבודם קבלת פנים וארוחת ערב בבית הלבן. בפתיחת הפיסגה שלל בוש תקוות לפתרון מהיר. "הבעיה לא התעוררה בתוך לילה ולא תיפתר בתוך לילה, אלא רק עם המשך המשא ומתן המשולב והנחישות לפתור אותו", אמר בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully