וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

15.11.2008 / 2:04

מתי מתחלפות לכלבים השיניים, ומה לא כדאי להם לאכול? הווטרינר שלנו מטעם פורינה, דר' איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

יש לי חתולה סיאמית רציתי לדעת איך מנקים לה את העניים והאם זה תקין שיש לה הפרשות?

הפרשות מהעיניים הן חלק נורמלי מתהליך הפליטה של חלקיקים ואבק הנקלטים לתוך העין. עם זאת, כאשר ההפרשות מוגברות או מוגלתיות או כאשר יש צביעה של ההפרשות על הפרווה, ייתכן ויש בעיה. אפשר לנקות עין עם מגבוני עיניים למשל, או עם פד גזה טבול בסליין או אפילו תה חמים למגע. הפרשות מוגברות שוות ביקור אצל הווטרינר לבדיקה יותר מעמיקה.

ברשותנו כלבה בת 14+, שאנו מנסים בכל כוחנו להאריך את חייה. היא בקושי מתרוממת על רגליה, כאשר מסייעים לה לעמוד היא נופלת. ניסינו לאחרונה לתת לה אמפולות של אומגה 3. בטווח של שבוע לא רואים שינוי חיובי. מה עצתך? איך משכנעים את הבית שיש לגאול אותה מיסוריה?

בעיות פרקים הן דבר מאד שכיח בכלבים מבוגרים. יש עוד הרבה טיפולים ואפשרויות חוץ ממתן אומגה 3. לדוגמא תרופות מקבוצת הלא סטרואידים, משככי כאב שונים, הידרותרפיה –טיפול במים, דיקור סיני ועוד. במקרים שמדובר בחלק האחורי יש אפשרות להזמין עגלת נסיעה מעין כיסא גלגלים לכלב. נסו לראות באתר K9carts.com יש שם הסבר מפורט על כך ואף מנשאים מיוחדים להרמה ועזרה בטיול. אם ניסיתם באמת הכל והכלבה ממש לא מסוגלת וסובלת אז אולי הזמן לשקול להרדימה - אך קודם כדאי לעשות את המאמץ לתת סיכוי לפחות לכמה תרופות בתחום זה.

יש לי כלב בן חמישה חודשים. לפני כמה ימים נפלה לו שן (בלי שורשים), ולמחרת עוד אחת. האם זה טבעי שיפלו לו שיניים ואם לא מה עליי לעשות?

גיל חמישה חודשים הוא בדיוק הגיל בו מתחלפות השיניים. הן מסיימות ליפול בגיל 7-8 חודשים. יש לשים לב שאכן נפלו לו הניבים כי בגזעים קטנים לעיתים יש ניבים כפולים וצריך לעקור את הניבים החלביות.

הכלב שלי מאוד אוהב ירקות. האם זה יכול להזיק לו?

ירקות לא מזיקים בתנאי שלא נגרמת חסימת מעי עקב אכילת כמות מוגזמת. יש ירקות שפחות מומלצים כמו משפחת הסולניים (עגבניות למשל). כדאי פשוט לתת את המזון היבש בו יש את כל מה שהכלב צריך. אפשר אולי לעשות שימוש בירקות כחטיף .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully