וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי רומז על אפשרות להורדת ריבית נוספת

נמרוד הלפרן

14.11.2008 / 22:04

לדברי יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בנקים מרכזיים בעולם נכונים לנקוט בצעדים נוספים כדי להקל על המחנק בשוקי האשראי. בחודש שעבר הופחתה הריבית במספר מדינות במהלך מתואם

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אמר היום כי בנקים מרכזיים ברחבי העולם נכונים לנקוט בצעדים נוספים ככל שיידרשו כדי להקל על המחנק בשוקי האשראי ולתמוך בצמיחה הכלכלית. "המשך התנודתיות בשווקים ונתונים כלכליים שפורסמו באחרונה מאשרים כי עדיין עומדים בפנינו אתגרים", אמר ברננקי בנאום בכנס של הבנק המרכזי של אירופה שנערך בפרנקפורט לציון עשר שנים להשקת מטבע היורו. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אף הוא צפוי לנאום במסגרת הכנס.

"בשל כך, קובעי המדיניות בעולם נמצאים בקשר הדוק, עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות ונכונים לנקוט בצעדים נוספים במקרה שהתנאים יחייבו זאת", הוסיף ברננקי.

ברננקי ציין כי צעדים שבהם נקטו בנקים מרכזיים להקלת מחנק הנזילות והבטחת הזמינות של אשראי דולרי ברחבי העולם הביאו לשיפור בתפקוד שוק האשראי, אם כי מדובר בשיפור ראשוני בלבד. "השווקים הפיננסים עדיין נתונים תחת לחץ חמור", הוסיף.

הבנק הפדרלי חתך את הריבית בארה"ב ב-4.25% מאז ספטמבר 2007, לרמה של 1%, כדי לתמוך בצמיחת הכלכלה ולבלום את משבר האשראי. בה בעת, השיק הבנק הפדרלי מגוון רחב של תוכניות להעמדת אשראי לרשות המגזר הפיננסי.

"נחושים להתמודד עם האתגרים"

במהלך גלובלי מתואם ראשון מסוגו של הורדת ריבית, בנקים מרכזיים של ארה"ב, גוש היורו, בריטניה, שווייץ, קנדה ושוודיה הורידו ב-8 באוקטובר את הריבית ב-0.5%. ברננקי אמר היום כי המהלך המשותף נבע מהקלה בלחצים האינפלציוניים וסימנים גוברים להאטה בצמיחה הכלכלית בכל המדינות. "מהלך הורדת הריבית המתואם נועד לשדר לציבור ולשווקים מסר חזק לגבי מידת נחישותנו לפעול יחדיו כדי להתמודד עם האתגרים הכלכליים הגלובליים", אמר ברננקי.

"דבריו של ברננקי גורמים לנו להעריך כי אין לפסול אפשרות להורדת ריבית מתואמת נוספת", העריך הכלכלן הראשי של בנק אוף טוקיו-מיצובישי UFJ, כריס ראפקי, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אין כל סימן לכך שאזלה התחמושת לבנק הפדרלי".

מנהיגי 20 הכלכלות המתועשות והמתפתחות הגדולות בעולם (G-20) התכנסו היום בוושינגטון כדי לדון בדרכים לייצוב שוקי הפיננסים. הדיונים יימשכו גם מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully