וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן לחמאס הזדמנות אם יחזור לרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.11.2008 / 15:28

במהלך סיור בשדרות אמר שר הביטחון: "נפעל בכוח כדי להגן על ביטחון האזרחים, אך אנו לא בעד התלהמות". הבוקר נורה מטח קסאמים לעבר העיר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף)

שר ביטחון אהוד ברק וסגנו מתן וילנאי הגיעו היום (שישי) לסיור בשדרות בעקבות ההסלמה בירי הקסאם לעבר העיר. במהלך הסיור אמר ברק, כי "אנחנו לא בעד התלהמות, אלא בעד שיקול דעת ורצינות. עם זאת, אנחנו לא יכולים לקבל את הירי הזה לעבר שדרות. נפעל בכוח כדי להגן על ביטחון חיילי צה"ל וביטחון האזרחים". ברק ציין עם זאת, כי "אם הצד השני יבחר ברגיעה אנחנו ניתן לו את ההזדמנות".

ברק הוסיף, כי "בשתי פעולות בעשרת הימים האחרונים נהרגו 12 אנשי חמאס. היום היו לנו מטחים של גראדים גם לשדרות וגם לאשקלון. את מצב הביניים הזה של לא כאן ולא כאן, עם מטחים מהסוג הזה אנחנו לא יכולים לקבל. עם זאת כל ההחלטות תתקבלנה בשיקול דעת ובאחריות".

חמאס אמר היום כי ירי רקטות הקסאם הבוקר לעבר ישראל על ידי הזרוע הצבאית של הארגון אינו אלא "תגובה טבעית לתקיפות של ישראל". דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי הזרוע הצבאית של ארגונו פועל במסגרת גביית מחיר מישראל על הפרות הרגיעה מצידה. ברהום הוסיף כי חמאס ימשיך להגיב בכוח על כל הפרה של הרגיעה.

הבוקר נורו חמש רקטות גראד לעבר אשקלון ונפלו בתוך שטח העיר. בזירות הנפילה טופלו 15 נפגעי חרדה שפונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. מוקדם יותר נורה מטח של כעשר רקטות קסאם לעבר מערב הנגב, לפחות שלוש מהן נפלו במוקדים שונים בתוך שטח העיר שדרות ואחת נוספת בתוך קיבוץ בקרבת העיר. אחת הרקטות פגעה בעמוד חשמל סמוך לבית בשדרות, וגרמה נזקים כבדים לרכוש. רקטה נוספת נפלה בין שני בתים בקיבוץ. מהמקום פונתה פצועה אחת באורח קל מרסיס, ועוד שני נפגעי חרדה. השלושה פונו לבית החולים "ברזילי".

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי רקטות הקסאם הבוקר לעבר שדרות והודיעה כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי הכיבוש הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully