וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרסומים בפרשת טלנסקי היו מסולפים"

עדי שמחוביץ

14.11.2008 / 13:42

לדברי פרקליט המדינה, "הפרסומים יצרו תמונה קשה מזו שעלתה בחקירה ופגעו ברה"מ". על פרשת קצב: "לא רוצים לקבל החלטה לא נכונה"

"הפרסומים בפרשת טלנסקי היו מסולפים, כך חשבנו שהנפגע העיקרי הוא מר אולמרט עצמו" – כך אמר היום (שישי) פרקליט המדינה משה לדור בפורום למשפט וחברה של המכללה האקדמית נתניה. לדור עסק בדבריו בהשפעת התקשורת על הציבור בחקירות של אנשי ציבור וגם במשפטים זוטרים יותר.

לגבי פרשת "מעטפות הכסף" בה נחקר ראש הממשלה אהוד אולמרט, סיפר לדור כי התפרסמו ידיעות בעניין עוד לפני שהפרקליטות פרסמה הודעת דוברות משל עצמה. "חלקן העצימו מאוד את החשדות וסילפו את התכנים, ואז חשבנו שהנפגע העיקרי הוא מר אולמרט עצמו, כי הדברים שהתפרסמו יצרו תמונה קשה מזו שהתגלתה במהלך החקירה", אמר לדור. "כאשר פרשת 'ראשונטורס' הסתעפה מתוך פרשת טלנסקי, החלטנו לצאת מיד עם הודעה מסודרת כדי שלא ייגרם נזק".

לגבי התפטרותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט מתפקידו, אמר לדור: "לפי הערכתי, זה ממש לא נכון לומר שהפרקליטות גרמה להתפטרותו של ראש הממשלה. היה נכון לפתוח בחקירה".

פרקליט המדינה התייחס גם לעובדה שעדיין לא התקבלה בעניין הנשיא לשעבר משה קצב. "אנחנו מודעים לכך שהציבור רוצה שנחליט מהר, בעיקר בתיקים רגישים, ועדיין: כללי המשחק לפיהם אנחנו פועלים הם אחרים. אנחנו מכירים את החומרים ואת המציאות המשפטית בה אנו חיים, והרי אתם לא רוצים שנקבל החלטה לא נכונה". לדבריו, חומר החקירה בפרשה היה בעייתי. לדור נשאל מדוע קצב לא נשלח למעצר כמו חנן גולדבלט, שהורשע באונס ובמעשים מגונים. "אי אפשר להגיד שלא שקלנו את המעצר", אמר.

"אי אפשר לכופף את המשפט"

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, אמרה בפורום, כי "בתקופת כהונת שר המשפטים הנוכחי מונו למעלה מ-100 שופטים בשיתוף פעולה של חברי הוועדה למינוי שופטים". ביניש הסבירה זאת בכך שבשנה הקודמת לא נעשו מינויים. כעת חסרים בסך הכל, לדבריה, כעשרה שופטים בכל רחבי הארץ. "זה לא מה שמעכב את בתי המשפט", אמרה. "כל מינוי הוא חיוני, אבל אי אפשר לכופף את המשפט".

לגבי המינויים, היא אמרה: כל חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה קבעה שלא ממנים לתפקידים ציבוריים בזמן ממשלת מעבר. היא נשאלה בעניין הזה כי הרי כן יש חוו"ד של היועמ"ש, לא כתובה, הקובעת שאפשר למנות שופטים לבית המשפט העליון בתקופת ממשלת מעבר. ביניש אמרה: שאלת המינויים לא באה בהפתעה לאף אחד, וכן העמדה שלנו בעניין. האפשרות של התפזרות הממשלה היתה צפויה. מותר ליועץ המשפטי לחשוב אחרת.

מי שחושב שהמחלוקת ביני לבין השר היא על הבדלים אינטרסנטיים, טועה. שהרי אם נציגי בית המשפט העליון לא רוצים לבחור במועמד מסוים, הוא לא ייבחר. צריך רוב של שבעה על מנת לבחור מועמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully