וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת שמאל חדשה יצאה לדרך: "נהווה חלופה"

פנחס וולף

14.11.2008 / 13:24

בתום כינוס בהשתתפות פוליטיקאים ואנשי רוח הוחלט לפעול במרץ ולצבור כוח פוליטי לקראת הבחירות. "נפנה לאדישים והמיואשים"

נעם כהן

(צילום ועריכה: נעם כהן)

התארגנות השמאל החדש התכנסה היום (שישי) בתל אביב, בהשתתפות בכירי הפוליטיקאים ואנשי הרוח מהשמאל. בראש ההתארגנות עמד השר לשעבר עוזי ברעם והשתתפו בה, בין היתר, הח"כים לשעבר אברהם בורג ולובה אליאב, הסופר עמוס עוז, ממקימי "שלום עכשיו" צלי רשף, הפרופ' מרדכי קרמניצר, ניר ברעם, מפקד חיל האוויר לשעבר עמוס לפידות ונציגים מתנועת הירוקים.

הכינוס נערך על מנת לגבש תכנית פעולה לתנועה החדשה, והוחלט בו לנסות וליצור כוח פוליטי גדול, שיחבור בשלב מאוחר יותר למרצ וירוץ ברשימה משותפת לבחירות שייערכו בפברואר. "אנחנו רוצים לפנות גם למפלגת האדישים וגם למפלגת המיואשים", נאמר בכינוס, "ולהציע תפיסה של כוח פוליטי שלא ימרח את הציבור ויעבוד עליו בעיניים, אלא ישים דברים על השולחן גם אם הם קשים. המטרה היא להביא כוח גדול יותר ממרצ ומשמעותי יותר ממפלגת העבודה".

בכוונת הקבוצה, שהתאספה ביוזמת יו"ר מרצ חיים אורון, לשבץ בהתארגנות החדשה אישים שאינם פוליטיקאים כגון אנשי רוח, שחלקם יופיעו ברשימת המועמדים של התנועה שתרוץ בבחירות. בתום הפגישה סוכם לפעול במהירות לקראת הבחירות הקרבות. "אנו מודעים לכך שהבחירות עומדות בפתח, ולכן נכנס לתהליך מואץ על מנת להגיע לציבור ולהציע את החלופה".

בעבודה מיהרו לתקוף את ההתארגנות החדשה. סגן שר הביטחון מתן וילנאי אמר כי, "יום שיש זה יום של שופינג, אבל לא שופינג של אידיאולוגיה. מפלגת העבודה היא לא מקום של מי שמרבה במחיר, אלא מקום שיש לו דרך וערכים. אני מציע להפסיק לפעול לפי טרנדים ומצב רוח- אלא לדעת מי המפלגה שהיתה ותהיה תמיד כדי לשרת את מה שישראל צריכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully