וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיחוד האירופי עשוי לחדש המגעים עם אירן"

14.11.2008 / 12:19

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי אמר שהמגעים עשויים להניח את היסודות לדיונים מתקדמים יותר בינו לבין המתווך האירני

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי חווייאר סולאנה אמר הבוקר (שישי) כי אפשר שהאיחוד יחדש בקרוב את הקשר עם אירן על מנת לפתור את המשבר עימה על רקע תוכנית הגרעין. "יכול להיות שניצור מגעים בקרוב, בדומה למגעים שהתקיימו עם אירן בקיץ בין סגני לסגנו של סעיד ג'לילי, המתווך האירני לענייני הגרעין", אמר סולאנה.

סולאנה, שהוביל עד כה משא ומתן עם אירן שלא נשא פירות, אמר שפגישה שכזו עשויה להניח את היסודות לדיון מאוחר מתקדם בינו לבין סעיד ג'לילי עצמו.

סולאנה אמר את הדברים יום לאחר שבכירים מחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת, וגם גרמניה, נפגשו בצרפת כדי לדון בתכנית הגרעין של אירן, פגישה שנראה שלא הביאה לכל פריצת דרך. הצהרה קצרה נתן שר החוץ הצרפתי לאחר הפגישה לא הצביעה על כל צעדים משמעותיים עתידיים.

המעצמות הגדולות מאמינות שתוכנית הגרעין האירנית היא כיסוי להכנת פצצה גרעינית, מטרה שטהרן מכחישה. הן החליטו על הפעלת סנקציות בתגובה לסירובה להשהות את תהליך העשרת האורניום. אירן אמרה בשבוע שעבר שאכן קיבלה מסולאנה מכתב בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully