וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבים, הצביעו למפלגות החרדיות!

פאיז עבאס

14.11.2008 / 9:40

איך יוכלו הערבים בישראל להשפיע על המשחק הפוליטי? פאיז עבאס עם רעיון חתרני שיגרום ליהודים החילוניים לרצות לעוף מכאן

האם הערבים בארץ צריכים ליטול חלק "בחגיגת הדמוקרטיה הישראלית", משמע בבחירות הקרובות לכנסת, ולהיות חלק מבית המחוקקים - המוסד הבכיר ביותר של התנועה הציונית? הרוב המכריע יענו בחיוב לשאלה זו. השאלה הנשאלת היא באיזו דרך על הערבים להשתתף: האם הם באמת צריכים להצביע אך ורק למפלגות הערביות, או שבכך השפעתם כמעט ולא קיימת על התנהלות המדינה?

כיום, יותר ויותר אזרחים הערבים מרגישים רצון לקחת חלק במשחק הדמוקרטי. הם חשים יותר בישראליותם, ורוצים לנצל את הזכות להצביע ולהשפיע. במפלגות היהודיות רואים במגזר הערבי מאגר של קולות, שהם יכולים לנצל אותו בהבטחות של ערב הבחירות. למרבה הצער, הציבור הערבי מאמין להם, על אף שהוא יודע כי לא יקיימו מאומה.

אז מה הפיתרון? יש לי רעיון לאחיי הערבים: להשתתף בבחירות, אבל להצביע למפלגות החרדיות. כך יוכלו להשפיע באמת ובתמים על הרכב הכנסת. אתה, הקורא היקר, לבטח תוהה מהו הרעיון המטורף הזה. מה לערבים ולמפלגות חרדיות? ובכן: בכוחם של הערבים לעצב את דמותם של כמעט 14 מנדטים בכנסת ישראל. אם יצביעו לחרדים, יגדילו באופן משמעותי ביותר את כוחן של המפלגות החרדיות, שהן בעיקר מפלגות אנטי ציוניות, ומאוד אקטיביות ותובעניות, חלק מהמשחק הפוליטי המרכזי. כך יוכלו הערבים להפוך את חיי החילוניים והמסורתיים בארץ לבלתי נסבלים, ובו זמנית ייהנו מנציגי ציבור שבניגוד לשאר המפלגות, אכן דואגים לבוחריהם ומקיימים את הבטחותיהם.

הוא זכאי! (או לפחות מקיים)

החרדים, אם כוחם יגדל מהותית, ידאגו להחזרת קצבאות הילדים. רוב החרדים, כמו הערבים בישראל, הם עניים. יש כאן זהות אינטרסים ברורה, שתתרום רבות למשפחות הערביות, שבניהן - כמו אלו של החרדים – אינם משרתות בצבא. החרדים הלא אינם עובדים, ובהגדלת כוחם הם ימצצו את דמה של המדינה היהודית והדמוקרטית, ינצלו את המשאבים העומדים לרשותם, יסחטו עוד ועוד כספים ויביאו את המדינה לפשיטת רגל.

לכל המודאגים: אין סכנה שהחרדים "ייכנסו לצלחת" של הערבי: הם לא יאסרו על ערבים לנסוע בשבתות, ולא יסגרו את בתי העסק שלהם - אלא רק את אלה של היהודים. אם יזכו למספיק מנדטים, אחר תוספת הכוח האימתנית שלנו, הם יחוקקו חוקים דתיים שיצרו וימררו את חיי היהודים החילוניים מימין ומשמאל. במהרה בימינו, החילוניים יתחילו לחפש לעצמם בית אחר, ביבשת אחרת. הערבים? הם כמובן יישארו כאן. אין זה מטבעם להגר. הם גם מעט יותר סתגלנים מהיהודים המפונקים.

לקחי העבר מוכיחים כי כאשר ראשי המפלגות החרדיות מבטיחים - הם מקיימים. ההוכחה הטובה ביותר היא תנועת ש"ס תחת הנהגתו של אריה דרעי: בתקופתו הועברו כספים לרשויות הערביות וערבים רבים שולבו בתפקידים בשירות המדינה. האם יפעלו בבחירות הקרובות הערביים בישראל פעם אחת כמיעוט מלוכד, המבין את מהות בית המחוקקים, וידפקו סוף סוף את החילוניים היהודים, מימין ומשמאל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully