וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: 5 רקטות גראד נפלו באשקלון

יהושע בריינר, ניר יהב ושי מכלוף

14.11.2008 / 11:24

לאחר מטח רקטות קסאם שנורה לעבר שדרות, הותקפה גם אשקלון. לראשונה מאז תחילת הרגיעה, אישה נפצעה באורח קל. עוד 15 לקו בחרדה. חמאס נטל אחריות לירי

שי מכלוף

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף)

חמש רקטות גראד נורו הבוקר (שישי) לעבר אשקלון ונפלו בתוך שטח העיר. בזירות הנפילה טופלו 15 נפגעי חרדה שפונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. מוקדם יותר נורה מטח של כעשר רקטות קסאם לעבר מערב הנגב, לפחות שלוש מהן נפלו במוקדים שונים בתוך שטח העיר שדרות ואחת נוספת בתוך קיבוץ בקרבת העיר. אחת הרקטות פגעה בעמוד חשמל סמוך לבית בשדרות, וגרמה נזקים כבדים לרכוש. רקטה נוספת נפלה בין שני בתים בקיבוץ. מהמקום פונתה פצועה אחת באורח קל מרסיס, ועוד שני נפגעי חרדה. השלושה פונו לבית החולים "ברזילי".

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי רקטות הקסאם הבוקר לעבר שדרות והודיעה כי הירי בוצע "בתגובה לפשעי הכיבוש הציוני".

דובר הזרוע הצבאית, אבו עוביידה, אמר כי "המנהיגים הישראלים מכל המפלגות מנסים לשווק את עצמם כ'קצבים' על מנת להיבחר בבחירות הקרבות. אולם כפי שבעבר הם נכשלו כישלון חרוץ, הם ייכשלו גם בעתיד כשהם ינסו לתקוף את לוחמי ההתנגדות ולשתק את יכולותיהם". אבו עוביידה איים עוד כי התגובה לפעולות צה"ל תהיה "קשה" וכי ישראל "תשלם מחיר כבד מאוד". אבו עוביידה הוסיף כי ארגונו אינו זורק לאוויר ססמאות ריקות ואיומים חסרי תוכן. "נשבענו ללמד את האויב העושק לקח רציני. אלו שעשקו ילמדו מה רעה תהיה אחריתם".

ירי הקסאם בוצע בתגובה לתקיפת כלי טיס של חיל האוויר הבוקר בצפון הרצועה, סמוך לעיירה בית חנון. מדובר צה"ל נמסר כי הירי בוצע לעבר חוליית משגרי קסאם. גורמים רפואיים ברצועה דיווחו, כי שני פלסטינים נפגעו בתקיפה.

ישראל: "אין תאריך לסיום הרגיעה"

אמש דווח, כי ישראל העבירה לאחרונה מסרים מרגיעים לחמאס, לפיהם אין בכוונתה לסיים את הרגיעה. לדברי גורמים ביטחוניים, "אין תאריך לסיום הרגיעה וגם מבחינת המצרים אין תאריך כזה. אנחנו רוצים להמשיך את הרגיעה אבל לא נאפשר איומים על אזרחי ישראל ועל חיילי צה"ל ולכן נבצע פעולות נקודתיות ומהירות נגד איומים שכאלה. הפעילות הנקודתית נועדה להמשיך את הרגיעה, משום שברור שאם יתרחש פיגוע בסדר גודל של חטיפת חיילים, הרגיעה תסתיים".

במהלך יום האתמול נפלו ארבע רקטות קסאם בשטח ישראל. שתי רקטות נפלו בשדה פתוח מזרחית לשדרות. לא דווח על נפגעים או נזק. מוקדם יותר נפלה רקטה אחת בשטח פתוח סמוך למושב תקומה בשטח המועצה האזורית שדות נגב. ורקטה נוספת נפלה מדרום לאשקלון. גם אז לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפני הנפילה נשמעה אזעקת "צבע אדום" באשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully