וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דצמבר חם: פריימריז במפלגות הגדולות

פנחס וולף

13.11.2008 / 20:00

לקראת הבחירות בפברואר, העבודה תקבע את רשימתה ב-2 בדצמבר, בליכוד יבחרו מספר ימים לאחר מכן, וקדימה תקיים פריימריז ב-17 בחודש

מפלגת העבודה תהיה הראשונה שתבחר את רשימתה לכנסת הבאה. המתמודדים לרשימה יוכלו להציג את מועמדותם עד ליום ראשון הקרוב לקראת הפריימריז שיתקיים ב-2 בדצמבר. ההחלטה על אופן בחירת הרכב הרשימה התקבלה לא לפני מאבק פנימי מתיש. גורמים במפלגה ניסו להוביל מהלך של השארת הרשימה הנוכחית בעינה. אחרים הציעו להקים לתחיה את הוועדה מסדרת, אך לבסוף הכריע יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק: פריימריז.

בליכוד יקיימו את תהליך בחירת הרכבת הרשימה ככל הנראה ב-8 בדצמבר. עם זאת, המועד ואופן ההצבעה יוכרעו סופית בישיבת המרכז שתתכנס ביום ראשון. ספר הבוחרים של המפלגה טרם נסגר ורק לאחר אישור מועד הפריימריז, תתקבל החלטה על מועד סגירת ספר הבוחרים. בליכוד יוכל להתמודד בפריימריז רק מי שחבר במפלגה לפחות 16 חודשים. המצטרפים החדשים למפלגה ייאלצו לקבל מהיו"ר בנימין נתניהו אישור מיוחד כדי שיוכלו להתמודד על מקום ברשימה.

במפלגת קדימה יקיימו את בחירת ההרכב ב-17 בדצמבר. אלו שיבקשו להתמודד בפריימריז של המפלגה, יצטרכו להגיש את מועמדותם עד לשעה 16:00 ב-23 בנובמבר. שלוש שעות לאחר מכן תפרסם קדימה את רשימת המועמדים.

בתוך כך, מתברר כי התמודדות בפריימריז של מפלגת העבודה תהיה זולה ב-20% לעומת ההתמודדות בשתי המפלגות הגדולות האחרות. העבודה דורשת מהמועמדים אגרת בחירות בסכום של 8,000 שקל. בליכוד ובקדימה המתמודדים ייאלצו לנשל מחשבון הבנק שלהם לא פחות מ- 10,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully