וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון: הקלפיות נעלמו, הקולות לא ייספרו

יהושע בריינר

13.11.2008 / 19:37

16 קלפיות שיועדו לנכים ו-22 ספרי בוחרים "נעלמו" לאחר הבחירות המקומיות. משרד הפנים הורה להתעלם מההצבעות האבודות

ועדת הבחירות באשקלון הייתה אמורה לסיים הערב (חמישי) את ספירת קולות המצביעים בבחירות המקומיות בעיר, אלא שבאופן מפתיע התגלה כי 16 קלפיות המיועדות לנכים אבדו לאחר סיום ההצבעה. כמו כן, אבדו 22 ספרי בוחרים. כתוצאה מכך, ספירת קולות החיילים מתעכבת מכיוון שלא ניתן לבדוק האם מישהו מהחיילים הצביע פעמיים.

על אף הבעיות הקשות, הורו במשרד הפנים לוועדת הבחירות של העיר לספור את קולות החיילים, ובלית ברירה להתעלם מההצבעות בקלפיות האבודות. "זו פשוט בושה לדמוקרטיה", אמר לוואלה! חדשות יו"ר "רשימת צעירים", אורן שני. לסיעה חסרים מאות ספורות של קולות על מנת להכניס חבר נוסף למועצה ולהפוך לסיעה הגדולה בעיר. "לא יכול להיות שפשוט יתעלמו מהצבעות של אנשים, ולא יתכן שעל אף דרישתי להפסיק את הספירה, הוחלט בוועדת הבחירות להמשיך כאילו לא קרה דבר".

על פי נתוני משרד הפנים, רק כ-79 בעלי מוגבלויות הצביעו בקלפיות האבודות, אולם לדברי שני, מדובר ביותר ממאתיים מצביעים. בנוסף, הצביעו בבחירות 1,432 חיילים במעטפות כפולות בבסיסי צה"ל. יחד עם זאת, הקולות שייספרו הערב לא ישפיעו על ההתמודדות לראשות העיר, שבכל מקרה מחייבת סיבוב שני בין המועמדים בני ועקנין לאיתמר שמעוני.

מעיריית אשקלון, שהייתה אחראית על העברת הקלפיות לידי ועדת הבחירות, נמסר בתגובה כי "העירייה ביצעה את הוראות מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים ועשתה זאת כמיטב יכולתה".

  • עוד באותו נושא:
  • אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully