וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבלנות לא משתלמת: צ'רלס יורש עצר 50 שנה

טלי גולדשטין

13.11.2008 / 19:09

הנסיך צ'רלס נאלץ להתאזר בסבלנות יותר מכל יורש עצר אחר בהיסטוריה הבריטית. אמו עלתה לשלטון ב-1952 ולא מראה סימני פרישה

הנסיך צ'רלס, יורש העצר הבריטי, יחגוג מחר (שישי) יום הולדת 60. תאריך זה יסמל 56 שנים שהנסיך צ'רלס ממתין לרשת את כס המלוכה מאמו, המלכה אליזבת' השנייה (אליזבת' הוכתרה כמלכה ב-1952). צ'רלס הוא יורש העצר שנאלץ להתאזר בסבלנות יותר מכל יורש עצר אחר בהיסטוריה הבריטית. הוא יירש את המלוכה אך ורק במקרה שאליזבת' תמות או תוותר על התואר.

המלכה אליזבת' בת ה-82 תערוך היום נשף מפואר לכבוד בנה הבכור בארמון בקינגהאם. בשבת, תיערך לכבוד צ'רלס מסיבה פרטית רשמית פחות על ידי אשתו קמילה, במהלכה יופיע הזמר רוד סטיוארט. לפי הדיווחים, ויתר סטיוארט על תשלום של 1.5 מיליון דולר, אותו הוא גובה בדרך כלל עבור הופעה.

צ'רלס, שהצטלם לסרט דוקומנטרי ששודר אתמול ברשת BBC, נשאל האם הוא נהנה מתפקידו כיורש עצר. הוא ענה: "איני יודע. אני נהנה מחלקים מסוימים של התפקיד. זה משהו שאני חש שאני צריך לעשות – לעזור למספר רב יותר של אנשים במדינה".

בגיל שבו מרבית האנשים שוקלים פרישה, צ'רלס עדיין ממתין לרשת את אמו המלכה, שאינה מראה סימנים של האטה. צ'רלס שקע בהרהורים פילוסופיים כשהתבקש להתייחס ליום ההולדת המשמעותי. "הכל נמצא בידי האל. החיים שלנו כה קצרים אם מסתכלים על התמונה הגדולה".

פרשנים מתייחסים בביטול לשמועות כי צ'רלס חש תסכול לנוכח תקופת ההמתנה הארוכה שהוא נאלץ לעבור. לדבריהם, הוא מצא אושר לאחר שהתחתן עם חברתו הוותיקה קמילה פרקר בולס ב-2005 וכי הוא מתמקד בפעילות הצדקה שלו.

המלכה אליזבת' שיבחה אתמול את בנה, בצעד יוצא דופן. "קרן הצדקה של הנסיך שינתה חיים רבים. הוא מביא חזון ואמונה", אמרה. "בעבור הנסיך פיליפ (בעלה של המלכה) ובעבורי, אין הנאה גדולה יותר מאשר לדעת שצ'רלס משמר את מחויבותו לאחרים", הוסיפה.

אך המלכה רמזה גם באופן בלתי רשמי שהיא מתכננת לשמור על כס המלוכה עד סוף חייה – ומנעה מצ'רלס את המתנה בה הוא חושק ביותר. יש הסבורים כי המלכה תחיה לנצח, או לפחות עד הגיל המופלג 101, גיל המלכה האם בעת פטירתה. אם בריאות המלכה תמשיך להיות טובה, אזי אפשר שצ'רלס יהיה בן 80 כשיוכתר למלך בריטניה.

אליזבת' הפכה למלכה ב-1952, עם מותו של אביה ג'ורג' השישי. צ'רלס היה אז כמעט בן ארבע. המלכה אליזבת' אהובה וזוכה לכבוד הודות למחויבותה הנצחית לתפקיד, אותו היא ממלאת מעל חצי מאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully