וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטין רצה לתלות את סאאקשווילי מהביצים"

טלי גולדשטין

13.11.2008 / 18:17

יועץ בכיר של נשיא צרפת, שנכח בשיחות בין סרקוזי לר"מ רוסיה פוטין בקיץ, חשף לעיתון צרפתי את מהלך השיחה לפרטי פרטים

ולדימיר פוטין, ראש הממשלה הרוסי, תכנן להפיל את נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי ו"לתלות אותו מהביצים", כך אמר היועץ הבכיר של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. פוטין פירט באוזני סרקוזי מה בכוונתו לעשות לסאאקשווילי כשנפגש עמו ב-12 באוגוסט, אמר היועץ דיוויד לוויט למגזין הצרפתי "לה נובל אובזרווטור", שפירסם את הדברים היום (חמישי). סרקוזי טס למוסקבה בקיץ כדי לתווך בהפסקת האש במלחמה שפרצה בין רוסיה לגאורגיה עקב פלישת רוסיה לשכנתה.

לפי הדיווח, סאאקשווילי, הנמצא בימים אלה בפריז, גיחך במבוכה כששמע על האיום של פוטין ברדיו הצרפתי ואמר כי הוא מודע אליו. סרקוזי קיבל בזמנו מסמכי מודיעין לפיהם הצבא הרוסי מתכוון להפיל את סאאקשווילי ולהציב במקומו ממשלת בובות בגאורגיה. נשיא צרפת אמר לפוטין כי העולם לא יקבל את תוכניתו ולא יעבור עליה בשקט, סיפר לוויט, יועץ מדיניות החוץ של סרקוזי, שנכח בשיחות בקרמלין בקיץ. "אני אתלה את סאאקשווילי בביצים", ענה פוטין לסרקוזי.

"תתלה אותו?", שאל סרקוזי. "מדוע לא? האמריקאים תלו את סדאם חוסיין", ענה פוטין. סרקוזי שאל בתגובה: "השאלה היא האם אתה רוצה למצוא את עצמך כמו הנשיא בוש?". פוטין הרהר לרגע וענה: "נקודה לזכותך".

הדיאלוג בין שני המנהיגים נחשף בדיוק כשסרקוזי התכונן היום לפגישתו עם סאאקשווילי. מחר יעמוד סרקוזי בראש פסגה אירופית, שתיערך בעיר ניס, במשותף עם נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב.

איום התלייה הובא לידיעתו של סאאקשווילי במהלך ראיוןן בשידור חי בתחנת הרדיו "פרנס אינטר". "ידעתי שהשיחה התקיימה, אך לא ידעתי את הפרטים. זה מצחיק", אמר סאאקשווילי.

סרקוזי, שמדינתו מחזיקה לעת עתה בנשיאות האיחוד האירופי, טיפח מערכת יחסים חמה עם פוטין ועם מדוודב והא מבקש למצב עצמו כתומך הנלהב ביותר של רוסיה אל מול מדינות מערב אירופה. סאאקשווילי הביע את חוסר שביעות רצונו מהמאמץ הצרפתי לשקם את יחסי האיחוד עם מוסקבה ואמר כי קבלת אירופה את הכיבוש הרוסי בגאורגיה זהה ליחסה לכיבוש הנאצי את צ'כיה ב-1938 .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully