וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לצה"ל: למה פיטרתם קצינה בהריון?

יהושע בריינר

13.11.2008 / 16:29

בעקבות עתירה של קצינה שפוטרה בעת שהיתה בהריון, מתח בג"ץ ביקורת על צה"ל ודרש לנמק בתוך 45 יום את ההחלטה

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש מתחה היום (חמישי) ביקורת חריפה על צה"ל בגין החלטתו לפטר קצינה בעת שהיתה בהריון. בעקבות עתירת הקצינה, לפיה פיטוריה נעשו בניגוד לחוק, הוציאה השופטת ביניש צו על תנאי ודרשה מצה"ל לנמק בתוך 45 יום מדוע פוטרה הקצינה בניגוד לנהלים. סיפור פיטוריה של הקצינה דווח לראשונה בוואלה! חדשות.

הקצינה המפוטרת, סרן אנריאטה לוי, שימשה כקצינת מטה בחיל הכללי, ושבה לעבודתה מחופשת לידה כשהיא נושאת ברחמה ילד נוסף. אף שמפקדה ידע על ההריון, הוא לא הפסיק את הליך הפיטורין ולא ביקש את אישורו של ראש אכ"א לנושא, כפי המתחייב מנהלי הצבא.

גם לאחר הגשת ערעור ושימוע אצל מפקד אכ"א דאז האלוף אלעזר שטרן לא הסכימו בצה"ל להשאירה בצבא. "הצבא משתמש במונח "צמצומים" כמילת קסם, וגם כאשר אין עילת פיטורין – מפטרים", אמרו אז מקורביה. במהלך המשפט אמרו נציגי צה"ל, כי הקצינה פוטרה בשל העבודה כי לא קודמה במשך 9 שנים וכי לא נמצא עבורה תפקיד רס"ן.

"שופטי בית המשפט העליון עשו צדק עם העותרת", אמרה עורכת דינה של הקצינה כרמל מזוז. "סיבת פיטוריה של הקצינה אינה מוצדקת, מה גם שהצבא נהג בזלזול במהלך ההליך שננקטו נגדה. אנו מקווים שבסופו של דבר העוול הכבד שנגרם לה יתוקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully