וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ורוסיה במסלול התנגשות

טלי גולדשטין

13.11.2008 / 15:37

נשיא רוסיה קרא לאובמה לזנוח את תוכנית הממשל להציב מערכת הגנה מפני הטילים באירופה. שר ההגנה האמריקאי סירב

רוסיה תבטל את תוכניתה להציב טילים בסמוך לגבול עם פולין בתנאי שהנשיא הנבחר של ארצות הברית ברק אובמה יבטל את תוכניתו להציב מערכת הגנה מפני טילים במרכז אירופה. כך אמר היום (חמישי) נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב. בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגרו", אמר מדוודב שלממשלתו אין ברירה אלא להגיב לתוכנית ארה"ב להציב רשת של טילי יירוט ומערכת מכ"ם בסמוך לגבולות רוסיה, וליתר דיוק בצ'כיה ובפולין.

"עם זאת, אנו מוכנים לזנוח את ההחלטה להציב טילים בקלינינגרד אם הממשל האמריקאי החדש, לאחר ניתוח היעילות האמיתית של המערכת נגד מדינות עוינות, יחליט לזנוח אותה בעצמו", אמר מדוודב. "אנו מוכנים לדון במערכת ביטחון גלובלי עם ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי", הוסיף.

לטענת הממשל האמריקאי, הצבת מערכת ההגנה שהיא מתכננת להציב בפולין ובצ'כיה נדרשת על מנת להגן על ארה"ב מפני תקיפת טילים של מדינות עוינות, במיוחד אירן. רוסיה מאמינה כי מערכת זו מהווה איום על ביטחונה ובשבוע שעבר הודיעה על תוכניות להציב טילים טקטיים מדגם "איסקנדר" במחוז קלינינגרד, הגובל עם פולין בתגובה לארה"ב.

מדוודב אמר בראיון כי שוחח עם אובמה בטלפון וכי הוא מקווה להיפגש איתו בקרוב. "אנו מקווים ליצור מערכת יחסים ישרה וכנה עם הממשל החדש ולפתור את הבעיות שאיננו יכולים לפתור עם הממשל הנוכחי", אמר.

בתוך כך, בתגובה לדברי מדוודב אמר שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס כי הצעתה של רוסיה לארה"ב שתבטל את תוכניותיה לגבי מערכת ההגנה אינה מקובלת. גייטס אמר כי אינו בטוח מדוע רוסיה רוצה להציב טילים בקלינינגרד. לדבריו, האיום הגדול ביותר על ביטחון רוסיה היא אירן ומערכת ההגנה האמריקאית אמורה להגן על עליה גם כן. טילי האיסקנדר הרוסים לא יגנו על רוסיה מסכנה, הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully