וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: לשקול שחרור נאשם ברצח ממעצר

נתיב נחמני

13.11.2008 / 14:51

בית המשפט הנחה בצעד חריג את שירות המבחן לבדוק חלופת מעצר לדוד ירקוני המואשם ברצח אחיו. "המקרה נופל בגדר החריגים"

בית המשפט העליון הורה אמש (רביעי) באופן חריג לשירות המבחן לבדוק אפשרות לחלופת מעצר לאדם המואשם ברצח בכוונה תחילה. דוד ירקוני הואשם כי לפני תשעה חודשים רצח בדקירת סכין את אחיו מרדכי שהיה נרקומן, ובית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל אז את בקשת המדינה לעצור אותו עד תום ההליכים.

"אני סבורה שמקרה זה נופל בגדר החריגים המאוד מיוחדים בהם ניתן לשקול בחיוב שחרורו של נאשם ברצח לחלופת מעצר", כתבה השופטת עדנה ארבל בהחלטתה. "בין הנאשם לאחיו המנוח היתה מערכת יחסים קרובה ומורכבת, והנאשם התמסר לטיפול במנוח במשך שנים, לאור התמכרותו הנמשכת לסמים ותוך שהוא סובל את עלבונותיו ואת התפרצויותיו האלימות של אחיו", ציינה ארבל. לדבריה, "נסיבות המקרה מעידות על כך שהמעשה בוצע על רקע היחסים המיוחדים בין האחים. ייסורי האשמה של המשיב לא עזבו את הנאשם והובילו להידרדרות במצבו הנפשי עד כדי אשפוזו". בנוסף, התחשב בית המשפט בעברו הנקי של הנאשם ובכך שהמשפט עצמו אמור להתחיל רק בעוד ארבעה חודשים.

בתגובה להחלטת בית המשפט העליון, אמר עו"ד משה מרוז, סנגורו של ירקוני, לוואלה! חדשות: "התמשכות ההליכים במקרה זה לא תקינה. אסור שהנאשמים ישלמו את המחיר של העומס המוטל על בית המשפט. לכן בית המשפט קיבל את טענותינו, שהרי אם לא מתקיים משפט במשך שנה וחצי, אין סמכות מוסרית להחזיק נאשם במעצר".

החלטה על מעצר עד תום ההליכים היא החלטה למעצר של 90 יום, במהלכם אמור להסתיים משפטו של הנאשם. במקרה של התמשכות ההליך, על הפרקליטות לפנות לבית המשפט העליון ולבקש הארכת המעצר – דבר שהיא עשתה אתמול. לפני תשעה חודשים כתב שופט בית המשפט המחוזי גלעד מנטל שדן בהחלטה לעצור את ירקוני עד תום ההליכים, כי "גם אם הנאשם מביע צער וחרטה מלאים וכנים, מעשיו מעידים עליו שנשקפת סכנה ממשית ואינו יודע להבליג על מעשי התגרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully