וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיית לילה

אורלי נירן יהלום

14.11.2008 / 8:45

הינשוף כחיית טוטם הוא סמל לנשיות, לנסתר ולכישוף. הוא רואה ואינו נראה, בעל אינטואיציה חזקה ויכולת לראות את הנסתר - חיות אדם

הינשוף הוא עוף דורס הפעיל בחסות אפילת הלילה ואורה הכסוף של הלבנה. הינשופים אינם בונים קנים, הם בוחרים למשכן חללים בגזעי עצים, כוכים ואסמים. הם צדים עכברים, מכרסמים ויונקים קטנים ועופות. בישראל אפשר למצוא מספר ינשופים: ינשוף העצים השוכן ביערות ובחורשות וחי בצפון הארץ ובמרכז; ינשוף השדות הנדיר למדי בארץ, המקנן בקיץ בעמקים בצפון; לילית מצויה והתנשמת הלבנה בעלת פני הלב נפוצות בארץ בחורשות, יערות, גנים ופארקים, בעיקר בצפון; בדרום, באיזור ניצנה ועין גדי נמצא את כוס החרבות ולילית המדבר בערבה.

ראיית הנסתר

הלילה חובר בתודעתנו לחשכת המסתורין של ההיבטים האפלים בנשמת האדם. סגולת הינשוף היא ריפוי הנובע מהריק, ראיית האמת השלמה, הנובע מההארה הברוכה האורגת את תת המודע במודע. הינשוף הוא המרפא המושלם: בטיפולים ובטקסים של איסוף רסיסי נשמה נהוג לנקות את הילת המטופלים עם זנב של נוצות ינשוף כדי לשזור בתהליך את סגולת הריפוי שלו.

החיבור ללילה הפך את הינשוף לסמל ללבנה ולנשיות, לנסתר ולכישוף - איכויות הקשורות ליסודות האוויר והמים. עם זאת, יש הרואים בינשוף חיבור ליסוד האש, אולי בגלל עיניו הצהובות והראיה האינטואיטיבית, שמביאות לניתוח מדויק של המציאות, איכויות המרוכזות במקלעת השמש.

טוטם הינשוף הוא מלווה חשאי ושקט לעוסקים במאגיה ולמרפאים רואי הנסתר. סגולת הינשוף מחברת אותנו לראיה: עיניו של הינשוף ממוקמות בחזית הראש כמו אצל בני האדם והן בולטות מעט. לינשוף יש יכולת לשנות את ראייתו בשבריר שניה מראיה רחבה לראיה מיקרוסקופית, הוא מגיב במהירות לכל שינוי בעוצמת האור וקולט כל שינוי קל שמתרחש בסביבה. יכולתו לסובב את הראש ב-180 מעלות לימין או לשמאל, מאפשרת לו לראות את האמת מ-360 נקודות מבט שונות בתוך המעגל. סגולה זו הנלווית לראיית הלילה החדה, הפכה אותו לסמל חוכמה, שרואה את האמת מעבר לגלוי לעין ומעבר למסכות.

אנשי הינשוף

ביוון העתיקה האמינו שהינשוף מלווה את אלת החוכמה אתנה. לינשופים, כמו לעופות דורסים נוספים, יש עפעף שלישי שנע מצד לצד, מנקה את העין ומחדד את הראיה. מי שמחובר לסגולת הינשוף מסוגל לראות ולשמוע מה שאחרים מנסים להסתיר. הם מבחינים בדקויות בהתנהגותם של אחרים וקולטים מחשבות שלא נאמרו.

הינשוף מפנה את תשומת לבנו להתבוננות מעמיקה בסיטואציה כדי לראות מעבר למסכות ולצד האפל של עצמנו או של הזולת. לאנשי הינשוף יש יכולת לחשוף סודות נסתרים ואף לראות את הנולד. הם בעלי אינסטינקטים מפותחים ואינטואיציה חזקה. הסוואה היא סגולת מפתח כאשר מדובר בינשופים למיניהם. נוצותיהם בדרך כלל מאופיינות בגוונים של חום ומפוספסות בפסים כהים יותר, כך שהם ממש נעלמים בגווני העצים ובצללים שבין הענפים והעלווה. הם רואים הכל ואינם נראים.

מעופם של הינשופים חרישי מאוד. יש להם נוצות רכות בצד הפנימי של הכנף ובקצות הכנפיים שהופכות את מעופם לבלתי נשמע, כך שהטרף חש בהם רק כשהם ממש עליו. איכות זו מלמדת על חשאיותם של אלו שהינשוף הוא בן לווייתם ויכולתם להסוות את עוצמתם האמיתית.

ינשוף כחיית טוטם הוא מתנה יקרה מפז. לינשופים מסוימים יש איכויות ייחודיות. ינשוף השלג הלבן מלמד אותנו לשמר את האנרגיה שלנו עד לתזמון הנכון וקשור לנבואה. התנשמת הלבנה (ינשוף האסמים) מלמדת לאזן בין הלב לראש. הינשוף קצר האוזניים נושא איכות של התלהבות מהחיים ושימוש פעיל בדמיון.

לרוב, אפשר להבחין באנשי ינשוף על פי תווי הפנים ובמיוחד עיניהם שממש דומות לאלו של ינשוף. בעבר הוזמנתי להעביר סדנה לגילוי הטוטם האישי בבית פרטי בערבה. כאשר פגשתי בבתה של בעלת הבית שהגיעה במיוחד לסדנה, מיד זיהיתי שהיא מחוברת לינשופים. הייתי סקרנית לראות אם במפת הטוטם שלה יופיע ינשוף. למחרת בסדנה, התברר שהינשוף אינו מופיע במפת הטוטם שלה. הופתעתי מכך ולא אמרתי דבר. מאוחר יותר באותו יום היא הזמינה אותי לבקר בביתה. ברגע שנכנסתי לבית, הכל התבהר, הבית היה מלא באוסף של ינשופים. פסלים וחפצים שונים, משעון ועד מחזיק מפיות, כולם ינשופים.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully