וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תציע לסוריה שורה של תמריצים

עידן דורנר

13.11.2008 / 14:34

שר החוץ הבריטי יבקר בדמשק ויציע לאסד לפעול להסרת הסנקציות בתמורה לניתוק יחסיו עם גורמי טרור ואירן, על רקע הבחירה באובמה

שיפור היחסים עם המערב, סוף לסנקציות מצד ארה"ב והשבה של רמת הגולן כחלק מהסכם שלום עם ישראל – אלו חלק מהתמריצים ששר החוץ של בריטניה דיוויד מיליבנד מתכוון להציע לסוריה במהלך ביקורו המתוכנן לדמשק בשבוע הבא, על מנת להוציא את המדינה מהבידוד הבינלאומי בו היא נמצאת. כך מדווח (חמישי) ה"טיימס".

הביקור של מיליבנד בדמשק הוא חלק ממסעו למזרח התיכון, שבמרכזו יעמוד המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בבריטניה מעריכים כי לא ניתן יהיה להגיע להסכם ללא התערבותה של דמשק. בתמורה, בלונדון מצפים לשכנע את סוריה להפסיק את הסיוע לחמאס ולחיזבאללה, לחדול מניסיונותיה לערער את היציבות בלבנון ולנתק את יחסיה עם אירן.

מדובר בציפיות שלא יתממשו מפגישה בין מיליבנד לנשיא סוריה בשאר אסד. אך בלונדון מעודדים מחילופי הממשל בוושינגטון, שבתקופת בוש ניסה לבודד את סוריה וכלל אותה בציר הרשע. הנשיא הנבחר ברק אובמה הצהיר בעבר כי הוא מוכן לנהל משא ומתן ישיר עם סוריה ואירן ללא תנאים מוקדמים, דבר שיקל על מיליבנד לעמוד בהטחות שבכוונתו לתת.

הביקור מגיע על רקע התקיפה האמריקאית בשטח סוריה, בה נהרגו שמונה בני אדם, שכוונה נגד פעילי אל -קאעדה הפועלים נגד הכוחות האמריקאים בדמשק, ועל רקע ההדלפות של דיפלומטים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיהן התגלו שאריות של אורניום באתר שהופץ ועל פי החשד פעל בו כור גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully