וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ ונתניהו הציגו תכנית ללוחמה בפשיעה

נתיב נחמני ופנחס וולף

13.11.2008 / 11:34

במסיבת עיתונאים בת"א הודיע המפכ"ל לשעבר על הצטרפותו לליכוד. "נתניהו מוביל אג'נדה ללוחמה בפשיעה ולא יכולתי להישאר בצד"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, הודיע היום (חמישי) על הצטרפותו לליכוד במסיבת עיתונאים שקיים במצודת זאב עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "אני נרגש לחזור לעשייה בה הייתי שנים רבות", אמר חפץ והוסיף כי "ההידרדרות במצב הביטחון האישי בישראל היא אינה רק במשטרה אלא בעיה תפיסתית בהפעלתה".

"האלימות בארץ היא בלתי נסבלת ואני לא מוכן לקבל את זה" אמר נתניהו, "אני אב לילדים ומדבר עם הורים ושומע מהם איך הם מודאגים שילדיהם חוזרים הביתה בשעות מאוחרות אחרי בילוי". הוא הוסיף: "הבעיה היא לא במשטרת ישראל אלא בגורמים הפוליטיים שמעליה".

השניים הציגו את משנתם הכוללת החמרת הענישה, הגדלת מספר השוטרים והקמת יחידות מיוחדות ללוחמה בפשיעה. בתשובה לשאלות העיתונאים, טענו חפץ ונתניהו כי לא הובטח לו כל תפקיד, אך חפץ בהחלט דיבר כמי שמייעד עצמו לתפקיד השר לביטחון פנים. בכינוס, הציג חפץ את דרכו ללוחמה בפשע בצורה פשטנית ועטופה בסיסמאות, "אנו צריכים להחזיר לאזרח את השוטר, להנהיג חקיקה אכזרית כלפי עבריינים ולחימה בלתי מתפשרת בארגוני הפשיעה", אמר.

עוד הוא טען כי הוא רואה הזדמנות היסטורית לשינוי, "נתניהו מוביל אג'נדה בלתי מתפשרת לחלוטין ולא יכולתי להישאר בצד", אמר. בתשובה לשאלת וואלה! חדשות, מדוע שהפעם תוכנית שלושת השלבים שהציגו, שאינה מציגה כל שינוי בתפיסה ושדומות לה הוצגו בעבר על ידי קודמים, תביא לשינוי המיוחל בביטחון האזרח, אמר נתניהו: "אולי זה נשמע כמו דברים ששמעתם אבל אני נותן פה הבטחה שאצליח להביא את השינוי בדיוק כמו כפי שהתחייבתי בעבר לשפר את הכלכלה בארץ".

ביקורת מימין

הודעתו של חפץ גררה מתקפות על הליכוד מימין. ח"כ אריה אלדד אמר היום בתגובה כי, "כל מי שחשב שהליכוד זה בני בגין, מבין הבוקר שבגין משמש עלה תאנה לאומי לנתניהו המצרף למפלגתו את מי שרק לאחרונה שכח שהוא חבר מפלגת העבודה". לדבריו, "יותר מדי סוסים טרויאנים שמאלנים עלולים להוביל את הליכוד לאותם מחוזות של עקירה וגירוש אליהם הוליך אותנו אריאל שרון. רק מי שלא שוכח כי נתניהו תמך בהתנתקות, מבין הבוקר שהליכוד אינו יכול להיות הבית הפוליטי של נאמני ארץ ישראל".

בבחירות הפנימיות לראשות מפלגת העבודה ב- 2007, הביע חפץ תמיכה באהוד ברק. ועל פי ההערכות, הוא יהווה יחד עם עוזי דיין ודן מרידור, סמן שמאלי בליכוד.

בתוך כך, חבר הכנסת לשעבר מיכאל רצון, שכיהן כסגן שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בממשלתו של אריאל שרון, הודיע היום כי יתמודד על מקום ברשימת המפלגה לכנסת הבאה. רצון הכריז על כוונתו במסיבת עיתונאים בתל אביב, בה השתתף גם שר הביטחון לשעבר משה ארנס, שהודיע על תמיכתו בו. לדברי ארנס, בניגוד לאחרים, "רצון נשאר נאמן לעמדות הליכוד ומשנתו". רצון היה מראשי המורדים בליכוד שהתנגדו לתכנית ההתנקות, ובשל כך פוטר מהממשלה, יחד עם עוזי לנדאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully