וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אומרים הכוכבים על ניר ברקת?

יאיר טריבלסקי

13.11.2008 / 11:45

המהפך הירושלמי לא השאיר את טריבלסקי אדיש והוא ניגש לנתח את מפת הלידה של ראש העיר הנבחר, כדי לגלות קצת יותר מי האיש

האלמנט הבולט במפת הלידה של ניר (שנולד ב-19.10.1958)
הוא ללא ספק זויות הפעולה שבה. שימו לב לקווים האדומים הממלאים את המפה: אלה הן זויות פעולה בין רוב הכוכבים במפה, שמראים על איש פעולה אסרטיבי מאוד, שאינו יכול - גם אם היה רוצה - לשקוט על השמרים. המלה פעולה היא הדומיננטית כאן.

בדרך כלל הכוכבים האקטיביים במפת הלידה הם השמש ומרס, שמלווים באנרגיות "גבריות" ובעלות יוזמה, אולם כאן אנחנו מוצאים דווקא את הירח כפעיל במיוחד, עם שש זויות פעולה משמעותיות. הירח נחשב כפלנטה המייצגת אותנו בפעולה הן מול העולם והן בחיי היומיום, וככזו הצורך לעמוד בפני קהל הוא חזק יותר מאשר של השמש, שמייצגת יותר את ה"אני האמיתי" של בעל המפה.

ואכן, השמש במפת הלידה הזו ביחד עם מרס, נמצאים במזל מאזניים הדיפלומטי, השייך ליסוד האוויר השכלתני ובו הצורך לפשר, לרצות וליצור קשרים עם אנשים. ניר הצליח בזכות מטה הבחירות שלו והתקשורת עם האנשים, להניע כמות גדולה מאוד יחסית של אנשים להגיע לקלפי. מיקומם של השמש ומרס ככוכבים המביאים איתם מוטיבציה לאחרים הוא לא קטן: מזל מאזניים הם פסיביים יחסית, אבל במפת הלידה הזו הם צמודים - וצמידות של השמש ומרס היא תמיד כוח אדיר של פעולה ואמביציה, כשהם חוברים ביחד למטרה משותפת. זוית מעשית בין השמש לאורנוס מביאה איתה יכולת יצירתית ומקורית של עשייה.

נופל וקם

הזוית השאפתנית ביותר במפת הלידה הזו היא זוית העימות בין הירח ליופיטר, כוכב הצמיחה וההתפתחות האישית. יש כאן צורך עצום בהרחבת אופקים ובהרחבת שטחי פעולה, כשזוית פעולה בין הירח - הנפש - לבין כוכב אורנוס, מראה בנוסף לכל הזויות שהירח אחראי עליהן - גם על נפש חסרת שקט, שכל הזמן צריכה לפעול ולעשות ובנוסף זוכה גם לחשיבה מקורית ומפתיעה שמעניק אורנוס. אותו אורנוס מעניק חשיבה מקורית גם למרקורי, כוכב התקשורת, שנמצא במפת הלידה הזו במזל עקרב, מזל אינטנסיבי ומעמיק שאינו יודע פשרות.

התקשורת של האיש משמעותית במיוחד, מכיוון שהשמש ומרס במזל מאזניים הם בעיקר בעלי איכות דיפלומטית חזקה. כאמור, עם המרקורי הזה אפשר ללכת עד הסוף שוב ושוב ובסופו של דבר להצליח. שתי זויות המתח שיוצר הירח עם השמש ומרס, מראות על צד נוסף שאינו יודע לאות עד שיגיע לכיבושו ובעיקר לשליטה – אותה מלת מפתח במפה הזו, שכמעט אף פעם אינה מסופקת וזקוקה שוב ושוב ליעד נוסף.

אפקט נוסף שנוכל למצוא כאן הוא מיקומה של ונוס. השמש ומרס נמצאים אמנם במזל מאזניים, אבל ונוס שליטת המאזניים נמצאת במזל בתולה והיא צמודה לכוכב פלוטו היצרי והכוחני. הצמידות הזו היא אולי זו שמעניקה לברקת את המנוע החזק לפעולה, את הדרייב האינסופי שלא יודע להיכנע עד שהוא כובש את ההר, למרות שהוא נופל שוב ושוב. הצמידות הזו עושה בעצם את ההבדל בין אדם נעים הליכות ואסרטיבי לבין אדם אמביציוזי ושאפתן שלא יודע פשרות והולך עד הסוף.

המעניין הוא, שדווקא קרבתו של סטורן הנוקשה והשאפתן לצמידות שבין ונוס לפלוטו בתקופה הזו, שפעמים רבות דווקא גורמת לאנשים רפיון ידים וקושי להגיע להישגים, היא זו שגרמה לברקת לעשות מהלך יסודי ומתוכנן עד לפרטים הקטנים (ונוס במזל בתולה...) והביאה לו את הניצחון המהפכני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully