וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן יכריז על עזה כישות מורדת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.11.2008 / 11:05

עיתון במפרץ דיווח כי יו"ר הרשות החל לנקוט צעדים על מנת לבודד את חמאס בעזה. חמאס: "נתמודד מול אבו מאזן בבחירות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החל לנקוט צעדים על מנת לבודד את ארגון חמאס ולהכריז על רצועת עזה כישות מורדת. כך גילו (חמישי) מקורות פלסטינים לעיתון היוצא לאור באיחוד האמירויות. מקור המקורב למזכ"ל נשיאות הרשות, טייב עבד א-רחים, ציטט את האחרון באמרו כי "אבו מאזן החל לנהל ביום שלישי מגעים במטרה לבודד את חמאס ולהרתיעו בכוח הנשק".

המקור אמר כי עבד א-רחים מסר עוד, כי אבו מאזן מנהל מגעים שמטרתם "להכריז על עזה כישות מורדת ולהפסיק הזרמה של סיוע לרצועה משום שחמאס הוא זה שמפיק תועלת ממנו". לדברי המקור, אבו מאזן שוחח על כך כבר עם עבדאללה מלך סעודיה, אולם לא פרט מה הוחלט בשיחתם. כבר לפני שלושה חודשים פורסם כי הרשות דנה באפשרות להכריז על רצועת עזה "ישות מורדת" ולהפסיק את השירותים הניתנים לה.

"אבו מאזן לא משרת אינטרסים פלסטינים"

בתוך כך, מקור בכיר בלשכה המדינית של חמאס מסר כי הארגון החליט להעמיד מועמד של הארגון בבחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית שצפויות להיערך ב-8 בינואר 2009, אם יחליט אבו מאזן להתמודד על המשרה. המקור סיפר כי הסיבה שבגללה החליט חמאס להעמיד מועמד משלו לתפקיד, היא התנהגותו של אבו מאזן "שאינה משרתת את האינטרסים של העם הפלסטיני".

המקור גילה עוד כי ארגונו התכוון להסכים להאריך את כהונתו של אבו מאזן עד למועד הבחירות לפרלמנט הפלסטיני ב-2010 אלא ש"התנהגותו של אבו מאזן, שכללה מעצר של אנשי חמאס בגדה, המשך ניהול של המשא ומתן עם ישראל, והכשלת הדיאלוג הפנים-פלסטיני שכנע את חמאס להעמיד מועמד חזק שיביס את אבו מאזן". יחד עם זאת, המקור סרב לגלות מיהו המועמד אולם טען כי מדובר באדם שזוכה לפופולאריות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully