וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: תכנית חירום להתמודדות עם האבטלה

13.11.2008 / 9:25

בשל העלייה בכמות המפוטרים והמשבר הכלכלי, יוזם שר הרווחה תכנית חירום. במסגרתה, תושבי הפריפריה יזכו להקלות בזכאות לדמי אבטלה

שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג לא מחכה להחמרה במצב הכלכלי ויוזם תכנית חירום כדי להתמודד עם גלי פיטורים עתידיים. הרצוג הנחה את המוסד לביטוח לאומי לגבש תוכנית הכוללת צעדים להקלה בתחום זכאות דמי אבטלה. בתכנית, שתוצג בשבוע הבא, תהיה התייחסות מיוחדת לעובדים מהפריפריה ולעובדים ברמות הכנסה נמוכות.

כמו כן, במסגרת היוזמה, יקוצץ הזמן בו עובד נדרש להחזיק במשרה על מנת ליהנות מזכאות לקצבת אבטלה במידה שיפוטר. הרצוג גם תקף את יו"ר האופזיציה בנימין נתניהו בעקבות התכנית הכלכלית שהנהיג כשהיה שר האוצר. "תנאי הזכאות לאבטלה הוחמרו מאוד בתקופת נתניהו בהשוואה למקובל במדינות מפותחות אחרות בעולם. אחד מיעדיו של הביטוח הלאומי הוא לעמוד באתגרים הכלכליים חברתיים הניצבים בפתחנו", אמר.

ראש הממשלה אהוד אולמרט קרא אמש למעסיקים "לחשוב פעמיים" לפני שהם מפטרים עובדים. בועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי בירושלים אמר להם אולמרט: "עליכם להביא בחשבון שהנכס האנושי חשוב לא פחות מהנכסים הפיננסיים. גם אם הפיתוי לפיטורים גדול מאוד, הנזק לעסקים בטווח ארוך יהיה הרבה יותר מהתועלת המיידית שעלולה לצמוח להם מפיטורים".

מוקדם יותר אתמול התייחס שר האוצר רוני בר-און להשלכות המשבר הפיננסי בעולם על הכלכלה הישראלית ואמר: "בתקופה האחרונה אנו עמלים במשרד האוצר על גיבוש 'חבילת צעדים' אשר יסייעו למשק הישראלי להתמודד עם הסערה הגלובלית במינימום פגיעה, לפרוס למשק מטריית הגנה ולשפר את תנאי היסוד שלו לצמיחה מואצת לכשתדעך הסערה".

לדברי בר-און, "חרף עונת המעבר, אין לנו הפריבילגיה להמתין. דווקא כעת נדרשת התלכדות של כלל הגורמים במשק ובממשלה, במטרה להגן על המשק, להאיץ את פעילותו חרף המשבר, ולצמצם את נזקי המשבר הגלובלי והקיפאון הפוליטי. נדרשת אחריות של כלל השחקנים הפוליטיים – כזו שתאפשר לכלכלה להיות מחוץ למשחק הפוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully