וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה איידס הבריא לאחר שעבר השתלת מח עצם

13.11.2008 / 5:28

20 חודשים לאחר שעבר השתלת מח עצם לטיפול לא נמצא נגיף האיידס בדמו. חוקרים: עדיין מוקדם לומר אם הטיפול אכן יעיל

חולה איידס אמריקאי הצליח להחלים מהמחלה 20 חודשים לאחר שעבר השתלת מח עצם, טיפול שלרוב ניתן לחולי לוקמיה, כך מסרו הלילה (חמישי) רופאיו.

בעוד שגם חוקרי המחלה והרופאים עצמם נזהרים עדיין מלהכריז שמקרה זה אכן מייצג או מעיד על פריצת דרך בטיפול במחלת האיידס, ישנם חוקרים שמעריכים כי הטיפול עשוי להגדיל את העניין ב"ריפוי גנטי" כדרך טיפול במחלה שגובה 2 מיליון בני אדם בכל שנה. ברחבי העולם ישנם 33 מיליון חולים באיידס.

ד"ר גרו הויטר מסר כי המטופל שלו, בן 42, אמריקאי שחי בברלין נדבק בנגיף לפני כעשור, ועשרים חודשים לאחר שעבר את הטיפול של השתלת מח עצם, שעבר שינוי גנטי, לא נמצאו בדמו סימנים של הנגיף. חוקרים בבית החולים בברלין מסרו כי תוצאות הבדיקות של מח העצם, הדם, והאברים השונים בגופו של המטופל תקינות.

מנגד ד"ר אנדרו באדלי, ראש המעבדה לחקר האיידס במינסוטה מסר כי הבדיקות ככל הנראה לא היו מקיפות מספיק. "יש צורך בבדיקות נוספות וקפדניות הרבה יותר כדי להכריז שהנגיף אכן נעלם והחולה הבריא". זו אינה הפעם הראשונה שטיפולי השתלת מח עצם נעשו על מנת לטפל בחולי איידס. ב-1999 פורסם מאמר שבו נטען כי מתוך 32 טיפולים שנערכו בין השנים 1982-1996 שני חולי איידס הצליחו להבריא.

המטופל של ד"ר הויטר קיבל את מח העצם כחלק מטיפול עבור מחלת הלוקמיה בה לקה. ד"ר הויטר שהינו המטולוג ולא מומחה לטיפול במחלת האיידס, נערך לטיפול בהשתלת מח העצם ונזכר כי ישנם אנשים בעלי מוטציה גנטית שכתוצאה ממנה הם עמידים למחלת האיידס. אם המוטציה נרכשת משני ההורים היא מונעת מנגיף האיידס לקשור את עצמו לתאי הדם הלבנים.

בממוצע אדם אחד מתוך אלף אירופאים או אמריקאים נושא את המוטציה הזו שקיבל משני הוריו, וד"ר הויטר חיפש אדם שכזה שניתן להשתיל ממנו מח עצם למטופלו וזה לא ידחה את השתל. לפני ההשתלה עבר החולה טיפולי הקרנה חזקים שנועדו להרוס את תאי מח העצם החולים שלו וכתוצאה מהטיפולים נהרסה המערכת החיסונית שלו. הטיפול הזה הינו קטלני ב-20 עד 30 אחוזים מהמקרים.

בנוסף הוא הפסיק את התרופות נגד מחלת האיידס מחשש שהם יפריעו להליך השתלת מח העצם. אנטוני פוצ'י מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות מידבקות בארה"ב, אמר כי התהליך יקר מדי ומסוכן מכדי שישתמשו בו כתרופה מהקו הראשון. אולם הוא ציין כי הטיפול עשוי להעניק השראה לחוקרים להמשיך בתרפיית גנים כאמצעי טיפול בחולי איידס.

  • עוד באותו נושא:
  • איידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully