וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הקצין הבכיר ניסה לפתוח בית בושת

נתיב נחמני

12.11.2008 / 22:21

זהו רק אחד החשדות שהציגה היום הפרקליטת נגד מפקד שירותי הכיבוי בירושלים, משה סוויסה. ראש העיר ברקת יכריע האם להשעותו

"מפקד שירותי הכבאות בירושלים ניסה להקים בית בושת באזור התעשייה עטרות שבירושלים". כך טענה היום (רביעי) פרקליטות מחוז ירושלים במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה מנהלית שהגישה עמותת אומ"ץ להשעייתו מתפקידו. טענה זו היא רק חלק מרשימה ארוכה ביותר של חשדות חמורים נגד מפקד הכיבוי, טפסר בכיר משה סוויסה.

לטענת נציגת הפרקליטות, עו"ד מעיין אורן רימון, מלבד החשד שניסה להקים בית בושת, סוויסה חשוד גם שהעסיק במקום כבאי שביצע עבודות שיפוצים טרם ההקמה. עוד הוא חשוד, כי העסיק כבאים נוספים הכפופים לו שביצעו עבודות שיפוץ בביתו הפרטי, תיקן את רכבו הפרטי ואת רכבי בני משפחתו במוסך שירותי הכיבוי.

כמו כן, חשוד סויסה כי ביצע רישומים פיקטיביים ביומן הנוכחות בתחנה ואף ששידל את גיסו, המשרת ככבאי, להתגרש מאשתו (אחותו של סוויסה) באופן פיקטיבי, על מנת לעקוף את החלטת בית הדין הקובעת כי על אחד מהם לעזוב את תפקידו, כיוון ששניהם נתונים במצב של ניגוד עיניינים.

חשדות אלה מצטרפים לעבירת מתן שוחד למתמודד על מכרז לתפקיד מנהל שירותי הכבאות בבירה, בגינה נפתחה נגד סויסה חקירה לפני כארבעה חודשים.

"החשדות מופרכים לחלוטין"

החשדות החדשים נגדו נחשפו כאמור במהלך דיון בעתירת תנועת אומ"ץ. באמצעות עו"ד בועז ארד דרשה העמותה מראש עיריית ירושלים היוצא, אורי לופוליאנסקי, שישיב מדוע לא עלה בדעתו להשעות את סוויסה מתפקיד עד היום, זאת למרות שהחשדות נגדו נודעו לו לפני כחצי שנה. בתום הדיון קבע בית המשפט כי בשל העובדה שלופוליאנסקי עוזב את תפקידו, ההחלטה על ההשעייה תינתן בידו של ראש העיר הנכנס ניר ברקת וכי עד שזה יקרה סוויסה יורחק מעבודתו.

"החשדות שמיוחסים למרשי מופרכים בצורה לא רגילה", אמר לוואלה! חדשות עורך דינו של סוויסה, אריאל עטרי, "אין לי ספק שאפילו חוקרי מפלג התשאול החוקרים את התיק סבורים שמדובר בחשדות דימיוניים וחסרי בסיס. ראיה לכך, היא שבמשך כל חודשי החקירה מרשי לא נשאל ולו פעם אחת לגבי חשדות אלו".

"אנחנו מברכים על ההחלטה שניתנה היום", אמר עו"ד ארד המייצג את העמותה, "בית המשפט הניח היום לפתחו של ראש העיר הנכנס את מבחנו הראשון ואנחנו משוכנעים שהוא יעבור אותו בקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully