וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויתנים בסכנה? לביהמ"ש בארה"ב לא אכפת

עידן דורנר

12.11.2008 / 20:49

השופטים תמכו בעמדת בוש והסירו את ההגבלות שהוטלו על הצי בשימוש בסונר סמוך לחופי קליפורניה, המסכן את חיי היונקים הימיים

בית המשפט העליון בארה"ב הסיר היום (רביעי) את ההגבלות שהוטלו על הצי בשימוש בסונר סמוך לחופי קליפורניה. הפסיקה מהווה תבוסה לפעילים סביבתיים, הטוענים כי הסונר יכול להרוג לוויתנים ויונקים ימיים אחרים. גם הנשיא ג'ורג' בוש התערב בסכסוך הממושך וצידד בעמדת הצי ובטענה שהשימוש בסונר חיוני לביטחון הלאומי.

ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה נקבע כי הצי חייב לערוך אימונים המדמים קרבות מציאותיים על מנת להתכונן לאיומים פוטנציאלים. בית המשפט התעלם מטענות הארגונים הסביביתיים וטען כי הפסיקות בערכאות הנמוכות יותר ניתנו בשיקול דעת מוטעה כשהורו לצי להגביל את השימוש שלו בסונר בחלק מהמקרים ולעיתים אף לכבות אותו

המחלוקת המתוקשרת כוללת סדרה של 14 תרגילים ימיים סמוך לחופי קליפורניה, שהחלו בפברואר 2007 ואמורים להסתיים בינואר 2009. ממשל בוש טען כי אין הוכחות לכך שנגרם נזק לבעלי החיים הימיים בכל 40 השנים בהם נערכו תרגילים באזור.

בדעת הרוב כתב נשיא בית המשפט ג'ון רוברטס כי "טובת הציבור היא לחלוטין עמדת הצי. הנזק החמור ביותר האפשרי הוא פגיעה במספר לא ידוע של בעלי חיים ימיים. להכריח את הצי לפעול במקום אחר מסכן את ביטחון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully