וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בבנק ישראל אין עובדים ערבים?

פנחס וולף

12.11.2008 / 18:56

חודשיים לפני סיום כהונתו, רה"מ השתתף בישיבה שעסקה באפליה נגד האזרחים הערבים. "זה נורא שאין עובד ערבי בבנק ישראל"

"לא עברנו עדיין את מחסום האפליה נגד ערביי ישראל. זו אפליה מכוונת והפער בלתי נסבל". כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבה של ועדת החקירה הפרלמנטרית לקליטת עובדים ערבים בשירות הציבורי,

בישיבה, בניהולו של יו"ר הוועדה ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), הוסיף אולמרט כי, "במשך שנים היתה מדיניות של אפליה ונוצר מעגל קסמים שמצד אחד האוכלוסייה הערבית לא ידעה ליצור מנגנוני ניהול ומצד שני הממשלות שללו זכויות לשיפור איכות חייהם. אני חש אי נוחות מהעובדה שהמדינה התנהגה במשך שנים רבות שלא כדין והיתה צריכה לעשות שינוי מהותי. זה נורא שאין ולו עובד ערבי אחד בבנק ישראל, ואילו בחברת חשמל מהווים העובדים הערבים פחות מאחוז אחד מכלל העובדים".

עם זאת, אולמרט הדגיש כי הממשלה בראשתו עשתה יותר מכל ממשלה אחרת לשינוי המצב. "השנה התקיימה לראשונה ועידה לענייני ערבים והקמנו רשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי שמהווה מנוף לתעסוקת ערבים", אמר.

טיבי פנה לראש הממשלה בבקשה לבחון בין היתר העסקת עובד ערבי בכל אחד ממשרדי הממשלה במשרה בכירה במהלך שנת 2009. בנוסף, הוא ביקש מאולמרט להנחות את נציבות שירות המדינה ומשרדי הממשלה שלפחות 15 אחוז מהעובדים הערבים יהיו בתפקידי מינהל בכירים. ראש הממשלה השיב כי יבחן ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully