וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בקונטיקט: הומואים רשאים להינשא

עידן דורנר

12.11.2008 / 18:34

לאחר שבשבוע שעבר קליפורניה אסרה נישואים חד מיניים לאחר משאל עם, שונה החוק במדינה הצפונית בעקבות עתירה של 8 זוגות

זוגות חד מיניים יוכלו להינשא בקונטיקט, כך קבע היום (רביעי) בית המשפט במדינה, זאת לאחר שבשבוע שעבר קליפורניה אסרה נישואים כאלה בעקבות משאל עם שנערך בנושא ביום הבחירות.

דקות לאחר הודעת בית המשפט מיהרו ברברה ורובין לוין-ריטרמן, זוג לסביות מניו הייבן לערוך טקס נישואין. הזוג היה אחד משמונה זוגות חד מיניים שעתרו נגד האיסור. זוגות אחרים בחרו לצעוד בחגיגיות לבית העירייה של ניו הייבן כדי לקבל רשיונות נישואים.

"בית המשפט הביא לסיומו את המסע הארוך אל עבר השיוויון", אמר התובע במשפט בנט קליין. "כל הזוגות ביקשו ממני למסור עד כמה הם גאים להיות אזרחי המדינה הזאת". ההחלטה התקבלה ברוב של ארבעה שופטים נגד שלושה. הפסיקה באה לידי ביטוי גם בשינוי טפסי הנישואים: במקום אופציה אחת ל"חתן" ואחת ל"כלה", כל אחד רשאי לבחור בהגרה בה הוא חפץ.

נכון להיום, רק קונטיקט ומסצ'וסטס הפכו את הנישואין החד מיניים לחוקיים. נישואין בין בני זוגו מאותו המין היו חוקיים גם בקליפורניה, עד לאישור האיסור במשאל העם ברוב קלוש בשבוע שעבר. באריזונה, פלורידה וארקנסו החלו בתהליכי חקיקה על מנת לאסור על זוגות חד מיניים לאמץ.

מתנגדי החוק טענו כי שונה בצורה לא דמוקרטית. "בניגוד לקליפורניה, אצלנו לא נערך משאל עם. חייבים להפוך את ההחלטה", אמר אחד המתנגדים.

חוק שעבר בשנת 2005 בקונטיקט אפשר לזוגות חד מיניים להירשם כזוגות מוכרים בציבור ולזכות בכל הזכויות בהם זוכים זוגות נישואים. מאז נרשמו במדינה 2,032 זוגות. כעת הם יוכלו לבחור האם להינשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully