וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יציל את הירקון?

12.11.2008 / 19:13

ציפורים וחתולים רבים ניזונים כעת מהדגים שמתו כתוצאה מזיהום בנחל הירקון, שנגרם בעקבות שריפה במפעל "סנו". המטיילים עוד סותמים את האף

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

צילום וידאו: נעם כהן
עריכה: ארנון מעוז

.

עוברי אורח ותושבים המתגוררים באיזור נחל הירקון עוד מתלוננים על ריח חריף באוויר ועל דגים מתים לאורך הנחל. זאת כתוצאה משריפה במפעל לרהיטים שהתפשטה למפעל חומרי הניקוי. השריפה, שהתרחשה ביום חמישי בשבוע שעבר, גרמה לתקלה מתקן לטיהור שפכים. כתוצאה מכך, התמלא הירקון בחומרי גלם של מוצרי ניקיון ובשפכים.

לנחל נגרם נזק אקולוגי חמור וההערכה היא שרוב החי בקטע שבו זרם הזיהום מנחל קנה ועד לשבע טחנות מת. רשות נחל הירקון עסוקים כעת בלפנות את כל הדגים המתים. לגבי פעולות עתידיות שאחרי תהליך השיקום, נמסר מהרשות כי "עיקר המאמץ של פעולות רשות הנחל בעתיד, תתרכזנה, ככל הנראה, באכלוס דגים מתאימים".

חברת מקורות מעבירה כמות מוגברת של מים נקיים על מנת לדלל את מי הירקון המזוהמים, ומהמשרד להגנת הסביבה נמסר שהתהליך יימשך לפחות עוד כמה ימים. כרגע הקצף הלבן מתחיל להיעלם וגם הדגים המתים פונו ברובם, אך הריח העז לא מתנדף. החברה להגנת הטבע בודקת את הנזקים האקולוגים שנגרמו לסביבה, וכרגע עוד מוקדם לדעת באיזה היקף מדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully