וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום שולח את היוצרים לממונה על ההגבלים

אופיר בר-זהר

12.11.2008 / 15:34

קבע בדו"ח כי הסכמי היוצרים עם הזכייניות מצריכים את בדיקת הממונה: אחידות החוזים לא מותירה ספק שמדובר בתיאום בין מתחרים

הסכמי היוצרים עם זכייניות הטלוויזיה המסחרית מעלים חשש להסדר כובל, אשר מצריך את בדיקת הממונה על ההגבלים העסקיים. ההסכמים מהווים שינוי משמעותי לעומת הרגולציה הנהוגה כיום. כך נכתב בחוות דעת שהגיש דרור שטרום, הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים. הדו"ח, בדק את ההסכמים עליהם חתמו היוצרים עם זכייניות הטלווזייה המסחרית - קשת, רשת וערוץ 10, וקבע כי יש בהם פגמים המונעים את קבלתם.

"עיון בהסכמים, אחידותם הנורמטיווית ואחידות המספרים המופיעים בהם - אחידות שהיא מובהקת בין כלל הזכיינים ומוחלטת לגמרי בין זכייניות ערוץ 2 - אינו מותיר מקום לספק רב כי לאמיתו של דבר, מדובר בהסכם מתואם בין מתחרים", כתב שטרום. הדו"ח הוא הרחבה של חוות הדעת הראשונה והתמציתית שפורסמה בנושא, ואין שינוי משמעותי במסקנות. בדו"ח מצוין כי קבלת הסכמי היוצרים כמקשה אחת מהווה את התפרקותה של הרשות השניה מסמכויותיה.

"השאלה היא האם התיאום עצמו, מבחינת מעמדו ותוכנו, יש בו כדי להעלות חשש להסדר כובל, כך שהרשות השניה צריכה לשקול הפניית העניין לרשות ההגבלים העסקיים. לדעתי, התשובה על כך היא חיובית, בהן רבתי", כתב שטרום בדו"ח. "קיימת בהסכם נקודה מהותית באופן העולה לדעתי כדי פגם מינהלי של ממש: בשני מקומות בהסכם נקבע כי הרשות השנייה מתפרקת למעשה משיקול דעתה כרשות מינהלית עצמאית ונדרשת להעבירו לידי הצדדים". שטרום גורס כי "אין רשות מינהלית רשאית להפקיע את שיקול דעתה ולהעבירו לידי צדדים פרטיים, ודאי כשמדובר בקבוצות אינטרסים - שלהן עניין עיקרי בדבר היות הן עצמן המפוקחות העיקריות".

שטרום אישר את הדברים, ואמר כי "לא שיניתי דבר ממסקנתי המקורית לפיה בהסכמים קיים פגם. בחוות דעת מפורטת הסברתי מהם הפגמים כולל אלה מתחום ההגבלים העסקיים, וכיצד יש לתקנם". שטרום אמר עוד כי "עם כל הרצון הטוב השוק לא יכול להיות מוסדר על ידי גורמים אינטרסנטיים, ולא ניתן לכפר על בעיות משפטיות שקיימות בהסכמים אלה. התפקיד של הרשות השנייה יהיה לקחת חלק מהנקודות ולייצר מהן מסגרת רגולציה שמתחשבת גם בצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully