וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה: להפסיק הבנייה בבית אל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.11.2008 / 15:11

עקב עתירת בעלי קרקע פלסטינים, הורה בג"ץ להפסיק את הבנייה ולמנוע את אכלוסה של שכונה חדשה בהתנחלות. "החלטה דרמטית"

בעקבות עתירת בעלי קרקע פלסטינים החליט היום (רביעי) בג"ץ להוציא צו ביניים ולהורות למועצה המקומית בית אל להימנע מלהמשיך את הבנייה והאכלוס ביחידות הבתים החדשות הנבנות ביישוב. בנוסף הורה השופט חנן מלצר שלא לבצע כל עסקה ביחידות הבתים החדשות וקבע כי על שר הביטחון, צה"ל והמשטרה לוודא באופן אקטיבי את מניעת אכלוס הבתים. העתירה הוגשה בסיוע ארגון זכויות האדם "יש דין". עם זאת, מדובר בהחלטה זמנית, שעשויה להשתנות.

לפני כשבועיים עתרו שני תושבים פלסטינים לבג"ץ בדרישה לעצור מיידית את שיווקם של בתים בשכונת ג'בל ררטיס הסמוכה לבית-אל שטרם נמכרו, ולהרוס את הבתים שנבנו על אדמותיהם הפרטיות של התושבים הפלסטינים. המבנים שנידונו בעתירה נבנו על אדמתם הפרטית של פלסטינים תושבי הכפר הסמוך דורא א-קרע. על אף שמדינת ישראל הוציאה צווי הפסקת עבודה וצווי הריסה סופיים כנגד המבנים הללו, הם לא נאכפו.

"מדובר בהחלטה דרמטית בעלת משמעות לכל המשך הבנייה על אדמות פלסטיניות פרטיות", אמר עו"ד שלומי זכריה מהצוות המשפטי של 'יש דין'. "בית המשפט היה הפעם נחרץ וחד-משמעי בכל הנוגע לתפקיד רשויות המדינה באכיפת החוק ביחס לרכוש של פלסטינים, והטיל על רשויות המדינה חובה אקטיבית למנוע את אכלוס הדירות. בניגוד למקרים אחרים, אנו מקווים שלשם שינוי המדינה תדאג לקיום חובותיה אלו ותוכיח את קיומו של שלטון החוק באזור בעייתי מאין כמותו בכל הנוגע לאכיפת דין". פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר, אמר בתגובה כי "בג"ץ שוב מוכיח שהשופטים היושבים בו הם אנשי שמאל קיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully