וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין לא מתכוון לרוץ שוב לנשיאות

טלי גולדשטין

12.11.2008 / 14:16

הסנאטור מאריזונה שהובס במירוץ לנשיאות ארה"ב העניק לג'יי לנו ראיון ראשון מאז הבחירות. "אני ישן כמו תינוק: ישן שעתיים, בוכה ונרדם"

הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית שספג תבוסה בשבוע שעבר ביום הבחירות וראה את יריבו ברק אובמה עושה היסטוריה ונבחר לנשיא השחור הראשון במדינה, העניק אתמול (שלישי) את הראיון הטלוויזיוני הראשון מאז ה-4בנובמבר לג'יי לנו ברשת NBC. למרות אכזבתו, הפגין מקיין חוש הומור מפותח והתנהל בכבוד.

כנשאל איך הוא מרגיש עתה שבוע לאחר הבחירות, ענה מקיין: "אני ישן כמו תינוק. אני ישן שעתיים, מתעורר, בוכה ונרדם שוב". מקיין מיחזר את ההלצה הזו מההפסד הקודם אותו ספג לנשיא ג'ורג' בוש בפריימריז הרפובליקניים בשנת 2000. לנו התעניין לדעת גם מה עשה מקיין ביום שאחרי הבחירות. "נסעתי לאריזונה ושתיתי כוס קפה עם אשתי סינדי. לא, לא הבטתי בעיתון אם זה מה שחשבת".

בנימה רצינית יותר, הביע מקיין את הערכתו כלפי הנשיא הנבחר אובמה. "אובמה היווה השראה למיליוני בני אדם, אך גם אנחנו וזה מה שבאמת חשוב", הוסיף. מקיין חלק שבחים גם לשותפתו למרוץ, מושל אלסקה שרה פיילין השנויה במחלוקת, שרבים במחנה הרפובליקני טוענים כי הבחירה בה עלתה למקיין בניצחון. מקיין אמר כי היא מהווה השראה וחזה כי "היא עוד תמלא תפקיד משמעותי בעתיד המדינה".

לנו המשיך להקשות על מקיין ושאל אותו האם לדעתו התקשורת האמריקאית היתה משוחדת כלפי אובמה במהלך הקמפיין לנשיאות. מקיין ענה בצחוק: "כן, ברור. התקשורת אשמה בכל".

לסיכום הראיון, הציב לנו את השאלה הבאה לפני מקיין: "ב-2012 תהיה עדיין גבר צעיר, בן 76 בלבד. האם אתה מתכוון לרוץ שוב לנשיאות?". על זה ענה מקיין: "ברור. אני מוכן כבר עכשיו", אך רגע לאחר מכן הרצין והשיב: "איני חושב שאעשה זאת ידידי. זו היתה חוויה נהדרת אך יש בפנינו דור חדש של מנהיגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully