וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק רכב וקבוצת דלק עלולות להיות מודחות מהמעו"ף

נתן שבע

12.11.2008 / 13:18

שופרסל עשויה להחליף את דלק רכב. קבוצת דלק עשויה לאבד את מקומה לטובת כור. עוד מתנדנדות: אפריקה ישראל וגזית גלוב

כמעט חודש לפני עדכון מדד ת"א 25 ונראה, כי הקרב יהיה מעניין מתמיד כאשר יצחק תשובה עשוי אולי לאבד את מקומו במדד. דלק רכב מועמדת לצאת מהמדד, כאשר מניית שופרסל מתדפקת על שערי המעו"ף. יצחק תשובה עשוי לאבד גם את קבוצת דלק משום שהיא הבאה הבאה בתור לצאת במקרה שמניית כור תחזור להיכנס.

על מנת להיכנס למדד צריכה החברה הנכנסת לעבור בהפרש של 20% את שווי החברה היוצאת. שופרסל נסחרת לפי שווי של 3.4 מיליארד שקל, כאשר שוויה של האחרונה, דלק רכב, עומד על 2.1 מיליון שקל.

מי שעוד קוראת תיגר על כניסה למעו"ף היא מניית כור, שהדרדרה בימים האחרונים לאור נפילות מתכשים אגן. כור נסחרת לפי שווי של 2.45 מיליארד שקל, כאשר היא יכולה לדחוק החוצה את קבוצת דלק, הנסחרת לפי שווי של 2.25 מיליארד שקל. הפער בין השתיים עומד על 13%. גם מניית הראל השקעות עומדת בפתח - נסחרת לפי שווי של 2.4 מיליארד שקל.

מי שעוד יכולה להיות ברשימת המתנדנדות - אם כי עדיין מוקדם להספיד אותן בגלל הפער שעדיין גבוה מול המועמדת כור - היא אפריקה ישראלף שנסחרת לפי שווי של 2.32 מיליארד שקל (נמוך מכור ב-6%) וגזית גלוב, שנסחרת לפי שווי של 2.39 מיליארד שקל (נמוך מכור ב-3%).

עדכון מדד ת"א 25 מתבצע פעמיים בשנה - ב-1 בינואר וב-1 ביולי. הבורסה תעדכן את הרשימה של המניות שיוצאות מהמדד ואלה הנכנסות אליו ב-15 בדצמבר, לאחר שתבדוק במשך שבועיים קודם לכן את ממוצע השווי של החברות.

פרט לעובדה כי הכניסה למדד נחשבת ליוקרתית, יש בה גם אלמנט נוסף. כניסה למדד גורמת לעלייה טכנית בשווי החברה, משום שגופים כמו קרנות ותעודות סל המשקיעות בו, מצטיידות בהן. יציאה מהמדד גורמת ללחץ על המניה מאותה סיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully