וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה שמעדיפה למות: "אני אחראית לגורלי"

טלי גולדשטין

12.11.2008 / 13:45

במרכז הפרשה שמסעירה את בריטניה עומדת ילדה בת 13 המסרבת לעבור השתלת לב ומעדיפה למות בשלווה: "אני יודעת מה טוב לי"

האנה ג'ונס, בת העשרה החולה במחלה סופנית שסירבה לעבור ניתוח השתלת לב שעשוי להאריך את חייה, התבטאה לראשונה בתקשורת מאז בית החולים ויתר על התביעה שמטרתה היתה להכריח אותה לעבור את הניתוח. האנה בת ה-13 אמרה כי ברצונה למות בכבוד, אלא שהרשויות להגנת הילד בבריטניה התערבו ואיימו להוציא אותה מרשות הוריה על מנת לאלץ אותה לעבור את הניתוח.

האנה נחושה בדעתה להמשיך לסרב לטיפול נוסף מאחר שהשתלת לב עלולה להחליש את המערכת החיסונית שלה ולהביא לחזרתה של מחלת הלוקמיה ממנו סבלה בעבר. בית החולים "הרפורד" הסכים בסופו של דבר לאפשר להאנה לבלות את שארית ימיה עם משפחתה ולמות בשלווה.

בראיון ל"דיילי מייל" הבריטי, אמרה האנה: "איני בת 13 טיפוסית. אני מרבה לחשוב. אני חייבת לעשות זאת בגלל המחלה. הידיעה בגיל 13 שאני עומדת למות היא קשה, אך אני יודעת מה טוב לי. הורי עודדו אותי לקבל את החלטותיי לבד. אני מעדיפה לעשות דברים בדרך שלי מאשר לתת לאנשים אחרים להחליט עבורי", אמרה הנערה. "זו לא היתה בחירה קלה, אך השהות בבית החולים מזכירה לי דברים רעים. ביליתי זמן רב בבתי חולים. אני רק רוצה לשוב הביתה אפילו אם חיי תלויים בכך".

הורי האנה ספגו ביקורת עזה על כך שאיפשרו לבתם חופש כה גדול, אך לטענתם יש להם "אך ורק בת אחת" והיא החשובה מכל. "אני יודעת שאנשים רבים יחשבו שעלינו להכריח את האנה לעבור השתלת לב. במיוחד שזה אולי יאריך את חייה. אך עד שתעמדו בנעליי, לא תבינו לעולם. במסגרת עבודתי כאחות בטיפול נמרץ ראיתי ילדים רבים סובלים כמו האנה. אני רוצה שישרדו ויבריאו, אך אני רוצה גם שיבינו כי המוות הוא לעיתים הקלה", אמרה קירסטי, אמה של האנה.

משפחתה של האנה נאבקת בימים אלו למצוא חברת ביטוח שתבטח את הטיול של האנה ל"דיסניוורלד" שבפלורידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully