וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הוזהר - ולא לחץ את ידו של מלך סעודיה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.11.2008 / 12:34

עיתון סעודי דיווח כי הנשיא התבקש שלא ללחוץ את ידו של מלך סעודיה בוועידה הבין-דתית בארה"ב. השניים לא שוחחו ולא לחצו ידיים

היום (רביעי) נפתחה במטה האו"ם ניו יורק הוועידה הבין-דתית בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס ושורה של מנהיגים ערבים, בהם מלך סעודיה, ראש ממשלת מרוקו, נשיא פקיסטן, ראש ממשלת תימן, ראש ממשלת קטאר ושרי חוץ מכווית, בחריין, עומאן, ירדן, מצרים, קטאר, הרשות הפלסטינית ותוניסיה. בהמשך היום צפויים פרס ועבדאללה מלך סעודיה לשאת דברים באולם העצרת הכללית של האו"ם.

העיתון הסעודי "אל-ווטן" דיווח הבוקר כי בכירים באו"ם ביקשו מפרס שלא ינסה ללחוץ את ידו של מלך סעודיה לפני או אחרי הדברים שיישא בפני משתתפי הוועידה. מקורות באו"ם מסרו כי פרס ומלך סעודיה אכן לא לחצו ידיים ולא שוחחו ביניהם. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי מלך סעודיה לא ישב לצד פרס באותו שולחן אולם הבהיר כי בכוונתו להישאר באולם בזמן נאומו של פרס באו"ם.

בנאומו צפוי המלך לדבר על יוזמה לדיאלוג ושיתוף פעולה בין תרבויות ודתות שונות. הוועידה נערכת ביוזמתו של מלך סעודיה ומשתתפות בה משלחות מ-70 מדינות. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון צפויים לקחת גם הם חלק בוועידה.

מקור סעודי מסר לעיתון כי מטרת הוועידה אינה לפתור את הסכסוך הישראלי-ערבי אלא להגביר את שיתוף הפעולה בין הדתות. "שמנו לב להתעניינות מצד היהודים להזמנתו ההיסטורית של מלך סעודיה. התעניינות זו תסייע בהשגת יעדי הפיוס ההיסטורי בין כל הדתות", אמר. לדבריו, הסכסוך הישראלי-ערבי הוא סכסוך על אדמה וזכויות ולא בין מוסלמים ליהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully