וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל המפלגות טוענות לניצחון בבחירות המקומיות

פנחס וולף

12.11.2008 / 11:03

במפלגות השונות רואים בבחירות המקומיות אות מבשר טובות לקראת אלו לכנסת. קדימה: "העבודה והליכוד כמעט נמחקו", ש"ס: "ממשיכים במהפכה"

לאחר סיומן של הבחירות ברשויות המקומיות, החלו המפלגות השונות להגיב על התוצאות ולטעון כל אחת לניצחון. יו"ר הקואליציה וראש המטה המוניציפאלי של קדימה, ח"כ יואל חסון, אמר כי "תנועת קדימה הפכה היום למפלגה הגדולה בשלטון המקומי בישראל. יש לנו עשרות ראשי רשויות ומאות חברי מועצת עיר, אל מול כמעט מחיקתם של מפלגות העבודה והליכוד. אין ספק שזה ישפיע על הבחירות הכלליות בעוד שלושה חודשים ויבצר את מעמדה של קדימה כמפלגה הגדולה בישראל".

במפלגת העבודה הביעו הבוקר סיפוק מתוצאות הבחירות, שלטענתם הגדילו את כוחם במישור המוניציפאלי. מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "הצלחנו בתקציב קטן להביא לחיזוק כוחנו ולמהפכים בערים רבות. העבודה הקשה של אנשי השטח הוכיחה את עצמה ואני בהחלט מרוצה מהתוצאות".

בליכוד, לעומת זאת, הסבירו כי "מרבית ראשי הערים שקדימה מתהדרת בהם הם לא מטעם קדימה אלא רק נתמכו על ידה, ולכן אין מדובר בניצחון של המפלגה. ואילו מספר ראשי הערים שרצו בשם קדימה הוא מצומצם". לדברי גורמים במפלגה, "על פי נתונים אלו נראה כי ראשי הערים העדיפו לסגת מהמותג קדימה משום שהציבור לא רוצה בו. הליכוד, לעומת זאת, הריץ 18 מועמדים לראשות עיר ועוד 15 ראשי ערים נתמכו על ידו".

לדברי יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, "ש"ס ממשיכה היום את המהפכה שהתחילה בשלטון המקומי ותסתיים בבחירות לכנסת. ש"ס כבשה ארבע רשויות מקומיות והכפילה את כוחה פי ארבעה, כאשר היא שמרה על ראשות העיר אלעד ובנוסף כבשה את בית שמש, רכסים ועמנואל. התוצאות הן הבעת אמון מוחלט בדרכה של ש"ס בשלטון המקומי ולקראת הבחירות לכנסת".

בישראל ביתנו אמרו כי המפלגה התמודדה בבחירות ב-47 רשויות מקומיות והיא הצליחה להכפיל את כוחה ברחבי הארץ. לאחר קבלת התוצאות, יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "הדרך הברורה שהציבה ישראל ביתנו בבחירות המוניציפאליות הכפילה את כוחה והיא תביא להכפלת כוחה של המפלגה בבחירות הארציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully