וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות במגזר הערבי: עימותים ומהפכים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.11.2008 / 9:47

בנצרת פרצו עימותים אלימים לאחר שראש העיר הנוכחי זכה בכהונה נוספת. יו"ר בני סכנין לשעבר נבחר לראשות העירייה עם 59%

עימותים אלימים פרצו הלילה (רביעי) בנצרת לאחר שראש העירייה ראמז ג'ראייסי, שהתמודד מטעם תנועת חד"ש, ניצח את יריבו אחמד זועבי וזכה בכהונה נוספת. עשרות תומכים של ראש העירייה הנבחר חגגו ברחובות את ניצחונו והתעמתו עם כוחות הביטחון ועם תומכיו של זועבי. במהלך העימותים נופצו שמשות של מכוניות. כוחות משטרה רבים נשלחו למקום על מנת להשיב את הסדר ולהפריד בין הניצים. ג'ראייסי מכהן כראש עיריית נצרת מאז 1994.

בסכנין, לעומת זאת, נרשם מהפך בתוצאות הבחירות לראשות העירייה. יו"ר בני סכנין לשעבר, מאזן גנאים, זכה ב-59% מכלל הקולות והביס את ראש העיר המכהן מוחמד בשיר שהסתפק ב-41% בלבד. גנאים, איש בל"ד, שנחשב למנהלה המיתולוגי של קבוצת הכדורגל, התמודד מטעם רשימה עצמאית וזכה לפופולריות רבה.

בשפרעם, שם התנהלה מערכת בחירות צמודה ומרתקת, יתקיים סיבוב שני בין המועמדים אמין ענבתאווי ונאהד חאזם. ראש העיר המכהן, עורסאן יאסין, שהתמודד גם הוא בבחירות, נחל תבוסה וייאלץ לעזוב את תפקידו. גם באום אל-פחם יעזוב ראש העיר מטעם התנועה האיסלמית, השייח' האשם עבד א-רחמן, את תפקידו. זאת לאחר שלא העמיד את עצמו לבחירה. במקומו נבחר איש התנועה האיסלמית חאלד חמדאן ברוב של 62%.

בבחירות לרשויות המקומיות במגזר הערבי נרשמו שיעורי הצבעה גבוהים מאד. בסחנין נרשם שיעור הצבעה חסר תקדים של 97%, בכפר קרע - 85%, באום אל-פחם - 80%, בשעב 95% ובנצרת יותר מ-70%. בסך הכול נרשם שיעור הצבעה של כ-75% ביישובים במגזר הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully