וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בבאר שבע, שימור המצב הקיים בחיפה

נעמה טלמור, עדי שמחוביץ וקובי מנדל

12.11.2008 / 2:56

דנילוביץ' ניצח את טרנר בפער של 30%, עם 60.39% מהקולות. בחיפה ניצח ראש העיר המכהן יונה יהב את יריבו בורובסקי עם 47%

רוביק דנילוביץ' ניצח בבחירות לראשות עיריית באר שבע כשזכה ב-60.39% מקולות הבוחרים. ראש העיר המכהן יעקב טרנר זכה ב-30% מהקולות ויוסי שלי קיבל 9.6% בלבד. מפלגתו של דנילוביץ', "דרך חדשה", זכתה בשמונה מנדטים. "באר שבע אחת" בראשות טרנר זכתה בשני מנדטים. מנדט אחד נרשם לזכות "באר שבע שלי" בראשות יוסי שלי.

טרנר, ראש העיר בעשור האחרון, הודח מתפקידו על ידי סגנו ובן טיפוחיו רוביק דנילוביץ' בן ה-36, בתום מערכת בחירות סוערת ומלאת הכפשות הדדיות. יום לפני הבחירות הגיעה הנבזיות לשיאה, כאשר ברחבי העיר נתלו מודעות אבל המבשרות על מותו כביכול של טרנר. במטה טרנר האשימו את מחנה היריב, אך אנשי דנילוביץ' הכחישו וטענו כי המודעות נתלו על ידי אנשי ההסברה של טרנר כ"תרגיל".

חיפה: יהב ימשיך לכהן כראש העיר

בתום ספירת 398 מתוך 400 הקלפיות בחיפה ניצח ראש העיר המכהן יונה יהב עם 47% מהקולות. יריבו ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי זכה לתמיכת 37% מהבוחרים בלבד.

"אני מודה לתושבי חיפה על האמון המחודש בי", אמר יהב, עם קבלת תוצאות האמת, "לאחר לילה ארוך נתחיל בבוקר ביום חדש, נשלב ידיים עם כולם ונשתדל לעשות קואליציה מקיר לקיר".

רשימתו של יהב זכתה בארבעה מנדטים במועצת העיר, רשימתו של בורובסקי, רשימת "חיפה ביתנו" ו"הירוקים" זכו בשלושה מנדטים כל אחת, הליכוד, העבודה וחד"ש זכו בשני מנדטים כל אחת, כמו גם רשימתו של שמעון גלבוע, רשימת "צעירי חיפה" ורשימת "נטו". במנדט אחד בלבד זכו הרשימות הבאות: ש"ס, הגמלאים, המפד"ל, רשימה ערבית, אגודת ישראל.

בורובסקי מצידו תירץ את כישלונו במרוץ בכך שהתמודד מול "מועמדי קש". הוא אמר לוואלה! חדשות, כי "לא היה מדובר בקרב בין ראש עיר מכהן לביני אלא בין שמונה מועמדים אחרים שידעו מראש שהם מועמדי קש וסרק, ללא שום סיכוי, אך היוו חלק מקואליציה שביקשה להמשיך את המצב הקיים מתוך ידיעה ברורה שכל מי שמתמודד וזוכה באחוזים כלשהם גוזל קולות מהכוח שביקש מהפך". בורובסקי גם האשים כמה כלי תקשורת מקומיים בהתגייסות למען יונה יהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully