וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי ניצח בת"א: "התושבים אמרו את דברם"

אייל דץ

12.11.2008 / 2:17

ראש העיר המכהן רון חולדאי גרף 51% מהקולות. דב חנין זכה ב-34% עם 5 מנדטים במועצה ל”עיר לכולנו”. חנין: ”נאבק מהאופוזיציה”

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

לאחר ספירת 547 מתוך 646 הקלפיות בתל אביב, מסתמן ניצחון לראש העיר המכהן רון חולדאי על פני יריבו דב חנין, עם 51% מהקולות. חנין מחזיק ב-34% מהקולות. אורן שחור זכה ב-11%, אסמא אגברייה ופאר ויסנר זכו ב-4.5% כל אחד.

בבחירות למועצת העירייה זכתה מפלגתו של חולדאי, "תל אביב 1", ב-5 מושבים, כמו גם "עיר לכולנו" שתהווה אופוזיציה חזקה עם 5 מושבים משלה. מרצ, "רוב העיר", "כוח לגמלאים" והירוקים זכו בשלושה מושבים כל אחת, הליכוד, ש"ס ו"חזית דתית מאוחדת" זכו ב-2 מושבים, ו"יאפא", "לתת לחיות" ו"צדק חברתי" זכו במושב אחד.

בנאום שנשא במטה הבחירות שלו אמר חולדאי, כי "תושבי תל אביב אמרו את דברם ואמשיך לשרת את תושבי העיר בחמש השנים הבאות. אני שומע את הקולות והמצוקות ואני מקבל את כל מי שנבחר למועצת העיר כשותף לדרך".

חנין אמר לאחר ההפסד בבחירות, כי "יצרנו אלטרנטיבה אמיתית שלא הולכת להיעלם בקרוב. לא נגררנו מול השמצות ושקרים וניהלנו ויכוח רציני. עיר לכולנו עשתה היסטוריה". לוואלה! חדשות אמר חנין כי "זה סיפור מאוד אופטימי על הכוחות העצומים בחברה הישראלית שמחפשים את ההזדמנות להתגייס למען שינוי. 'עיר לכולנו' היא תנועה שקמה מהתארגנויות קטנות ויצרה גל אדיר וקמפיין מיוחד במינו, בלי תמיכה של בעלי הון אבל עם הרבה אנרגיה ורצון".

חנין התייחס להמשך דרכו ואמר כי הוא חוזר לכנסת, אך ישמש כראש הסיעה המורחבת של "עיר לכולנו". חנין הצהיר שהתנועה לא תהיה שותפה לקואליציה של חולדאי במדיניותו הנוכחית. לדבריו, "כרגע המשימה היא לארגן את האופוזיציה".

עם סגירת הקלפיות נרשמו בעיר שיעורי הצבעה של 37.5%, אחוז גבוה בהרבה לעומת הבחירות הקודמות אז עמד שיעור ההצבעה על 29%. "בכל מקרה ההישג שלנו מדהים", אמר מספר 4 ברשימת "עיר לכולנו", יואב גולדרינג. "התהליך היה מדהים, ההתגייסות היתה מדהימה, הוצאנו את האנשים לרחובות והתמיכה שראינו היא סימן לאופטימיות להמשך הלילה".

חולדאי הצביע בבית הספר בשכונת תל ברוך וחנין הצביע בקלפי בתיכון עירוני י"א. חולדאי קרא לציבור התל אביבי לצאת להצביע ואמר כי "אסור לתת למיעוט לקבוע". חנין הפגין אופטימיות רבה.

לאחר שהצביע, סייר חולדאי ברחבי העיר ונפגש עם אזרחים רבים. במטהו של חולדאי היתה דריכות רבה, מחשש לשאננות של תומכיו. "אנחנו מאמינים כי הבחירות יוכרעו בסיבוב הראשון, ובפער גדול", אמר גורם במטה בשיחה עם וואלה! חדשות. "המאמץ המרכזי שלנו הוא לגרום לאנשים ללכת להצביע. רוב התושבים איתנו ולכן אנו מעוניינים באחוזי בחירות גבוהים". לבסוף התברר שהגישה של מטה חולדאי היתה נכונה, לפחות בכל הנוגע לבחירות לראשות העירייה.

עם זאת, לא ניתן להתעלם מההישג המרשים של "עיר לכולנו" בבחירות למועצה. לאחר הצבעתו אמר חנין כי השיח הציבורי שהצליחה תנועתו "עיר לכולנו" להביא לעיר הוא "היסטוריה בפני עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully