וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרעה מתהפך בקברו: נחשפה פירמידה אבודה

11.11.2008 / 17:35

ארכיאולוגים סבורים כי הפירמידה בת 4,300 השנה היתה מקום הקבורה של אמו של מייסד שושלת המלוכה השישית במצרים

ארכיאולוגים מצרים גילו פירמידה בת 4,300 שנה קבורה במדבר. לפי הערכותיהם, הפירמידה היתה שייכת לאמו של פרעה ששלט במדינה לפני אלפי שנים. הפירמידה, שנחפרה לפני חודשיים בחולות מדרום לקהיר, שיכנה ככל הנראה את שרידיה של המלכה סששת, אמו של המלך טטי, ששלט בין 2323-2291 לפני הספירה וייסד את השושלת השישית של מלכי מצרים, אמר ראש רשות העתיקות המצרית זאהי חוואס.

"המלכה היחידה שלא נמצאה הפירמידה שלה עדיין היא המלכה סששת. אני בטוח שהפירמידה שחפרנו היתה מקום קבורתה", אמר. "ממצא זה יעשיר את הידע שלנו לגבי הממלכה העתיקה", הוסיף.

השושלת השישית היתה תקופה של עימותים במשפחת המלוכה המצרית והיחלשות השלטון המרכזי. היא נחשבת לשושלת האחרונה של הממלכה העתיקה, ולאחריה שקעה מצרים לאי שקט חברתי ורעב. ארכיאולוגים חשפו בסמוך בעבר פירמידות שהיו שייכות לשתי נשותיו של המלך, עם זאת הם מעולם לא מצאו את הקבר של סששת.

הפירמידה חסרת הראש שגובהה חמישה מטרים, הגיעה במקור לגובה 14 מטרים, אמר חוואס. זוהי הפירמידה ה-118 שנמצאה במצרים. היא נחפרה בסמוך לפירמידה העתיקה בעולם בסקרה, אתר הקבורה של שליטי מצרים העתיקה.

לדברי חוואס, הארכיאולוגים מתכננים להיכנס לאולם הקבורה בפירמידה בתוך שבועיים, למרות שסביר להניח שתכולתו נגנבה כבר על ידי שודדי קברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully