וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיים המלדיבים רוצים לעבור מדינה

טלי גולדשטין

11.11.2008 / 16:39

על רקע החשש כי שינויי האקלים יובילו להצפת קבוצת האיים הסמוכה להודו, שוקל הנשיא החדש לקנות שטחים ממדינות זרות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הנשיא החדש של האיים המלדיבים רוצה לעבור דירה – יחד עם כל מדינתו. לפי דיווח רשת CNN, מוחמד "אני" נאשיד, אסיר פוליטי לשעבר, הושבע היום (שלישי) לאחר שהצליח להפיל מכיסאו את המנהיג המכהן הוותיק ביותר באסיה. נאשיד ניצח בבחירות הרב-מפלגתיות הראשונות שנערכו במלדיבים לפני שבועיים. נאשיד צפוי לרשת קבוצת איים וסל מלא בבעיות.

בין הבעיות שעמן יאלץ להתמודד הנשיא החדש: האפשרות הסבירה שהאיים המלדיבים ישקעו מתחת לפני הים אם שינויי האקלים ימשיכו להביא לעליית פני הים. המלדיבים הם קבוצת איים הכוללת כ-1,200 איי אלמוגים הממוקמים מדרום מערב להודו. האיים מתנשאים לגובה 1.5 מטרים מעל פני הים.

הפאנל הבין ממשלתי של האו"ם לשינוי האקלים צופה עלייה של 18 סנטימטרים בגובה פני הים עד לסוף המאה ה-21. אי לכך, האומה התיירותית, שלה חופים לבנים המושכים את המערביים האמידים יותר שבקרבנו, רוצה להקצות כמה מיליארדי דולרים בשנה מכספי התיירות ולהשקיע אותם ברכישת שטחים – מדינה חדשה למעשה. "נשקיע באדמות. איננו רוצים למצוא עצמנו כאוהלי פליטים אם החמור מכל אכן יקרה", אמר נאשיד.

בירת המלדיבים מאלה מוגנת על ידי סכרים, אך עלות הקמת סכרים נוספים מסביב לשאר המדינה תהיה עצומה. ממשלת נאשיד אמרה כי היא פנתה למדינות אחרות עם הרעיון של מעבר המדינה ואלו היו קשובות.

שטחים הנמצאים כיום בבעלות סרי לנקה והודו הן אפשרויות שעולות בחשבון מאחר שיש להן תרבות דומה לזו של תושבי האיים המלדיבים, כמו גם אותו מזון עממי ואקלים. אוסטרליה נשקלת אף היא כמועמדת לאכלס את תושבי המלדיבים בשל שטחיה הגדולים ולא מאוכלסים.

השינוי האקלימי אינו האתגר היחיד עמו יתמודד הנשיא החדש. ניתן למנות גם את שיעור האבטלה העולה, שחיתות ושימוש בסמים. לפי הערכות, אחד מתוך שלושה צעירים במלדיבים משתמשים בסמים.

הממשלה חוששת גם ש-370 אלף המוסלמים המתגוררים בה יפלו טרף לקיצונים מוסלמים. בספטמבר 2007 נפצעו 12 תיירים במדינה בפיגוע טרור.

נאשיד בן ה-41 עבד בעבר כעיתונאי והיה אחד ממתנגדי הנשיא הקודם מאמון עבדול גיימון. גיימון עלה לשלטון ב-1978 ושלט במשך 30 שנה. הוא ניצח בשש מערכות בחירות מאחר שהיה המועמד היחיד. נאשיד נעצר מספר פעמים במהלך 15 השנים האחרונות והוחזק כאסיר פוליטי. בבחירות האחרונות, גרף נאשיד 54% מהקולות ואילו גיימון קיבל 46% בלבד. תושבי המלדיבים יצאו לרחובות לחגוג את הניצחון ההיסטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully