וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "ההתנגשות עם חמאס בלתי נמנעת"

פנחס וולף ויהושע בריינר

11.11.2008 / 17:13

ראש הממשלה סייר יחד עם שר הביטחון ברק והרמטכ"ל אשכנזי באוגדת עזה. ברק: "צה"ל ערוך ומתכונן לכל האפשרויות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"אין לי ספק שהמצב בינינו ובין החמאס הוא מצב של טרום התנגשות בלתי נמנעת," כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בעת ביקור באוגדת עזה. "זו רק שאלה של זמן ולא שאלה של אם. אנחנו לא להוטים לכך אבל גם לא חוששים, ואם יהיה צורך להילחם בחמאס – נעשה זאת. בכל מקרה אנחנו צריכים להיות דרוכים וערוכים".

בביקור השתתפו גם שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי. במהלך הביקור שמעו השלושה סקירות ביטחוניות ממפקד פיקוד הדרום, האלוף יואב גלנט, וממפקד אוגדת עזה, תא"ל משה (צ'יקו) תמיר. הוצגה בפניהם תמונת המצב העדכנית בכל הקשור לרגיעה, לפעילות צה"ל בגזרה, להיערכות ארגוני הטרור ברצועה, ובראשם חמאס, וכן המצב הביטחוני לאורך הגבול עם מצרים.

"אין לנו כוונה להפר את השקט"

במהלך הסיור, אמר ברק כי "אין לנו כוונה להפר את השקט, יש לנו עניין להמשיך את הרגיעה, אבל בכל מצב שבו צריך לסכל פיגוע כנגד חיילי צה"ל או אזרחי ישראל, אנחנו נפעל". לדבריו, "צה"ל ערוך, דרוך ומתכונן לכל האפשרויות. אנחנו מסתכלים על השקט היחסי מסביב ויודעים שמתחת לפני השטח רוחשים דברים אחרים". הוא הוסיף כי "האפשרות של חטיפת חייל במדינת ישראל הוא פיגוע אסטרטגי שתוך מספר שעות הופך לבעיה לאומית ותוך יממה נהפך לבעיה בינלאומית".

מאז פעולת צה"ל במרכז רצועת עזה שיגרו הפלסטינים עשרות רקטות קסאם לעבר יישובי מערב הנגב. דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה איים לפגוע בישראל אם זו תמשיך לתקוף ברצועת עזה. "כל מתקפה ישראלית חדשה על עזה תזכה לתגובה כואבת בעומק ישראל", אמר במסיבת עיתונאים שכינס ברצועת עזה. "ישראל תשלם מחיר כבד מהמצופה".

לאחר ההפגזה לעבר יישובי הנגב המערבי, החליט ברק לסגור את מעברי הסחורות לרצועת עזה. יחד עם זאת, נדמה שחמאס מתאמץ להרגיע את המצב בעזה ולהותיר את הרגיעה על כנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully