וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה רוצה את אירן כבעלת ברית?

11.11.2008 / 13:38

הנשיא הנבחר רוצה להציב עוד חיילים באפגניסטן, להתרכז במרדף אחר בן לאדן ולשתף פעולה עם אירן בתוכניותיו לעתיד באזור

הנשיא הנבחר ברק אובמה מתכנן לנקוט בגישה אזורית למלחמה באפגניסטן. בין השאר שוקל אובמה הידברות עם אירן בנוגע לסוגיה, כך דיווח היום (שלישי) העיתון ה"וושינגטון פוסט". לפי יועצי אובמה לביטחון לאומי, הנשיא הנבחר מתכנן להציב אלפי חיילים אמריקאים נוספים באפגניסטן והלתמקד במצוד אחר מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן.

עם זאת, לפי דיווח העיתון, הצוות של אובמה אינו יודע עדיין כיצד להשיב את בן לאדן לחזית המלחמה בטרור. יום לאחר שנבחר אובמה לנשיאות, הוא כבר קיבל את העדכון המודיעיני רם הדרג הראשון שלו.

הממשל החדש ידגיש את חשיבות הפעילות הצבאית האמריקאית המתמשכת נגד לוחמי הטליבן הממוקמים בפקיסטן ויוזמים התקפות נגד הצבא האמריקאי המוצב באפגניסטן. כמו כן, צפוי הממשל הנכנס להשיב לכותרות באמריקה את המלחמה נגד ארגונים מוסלמיים קיצוניים ויוזמי התקפת הטרור של ה-11 בספטבר.

יועצי אובמה אמרו לעיתון שהנשיא הנבחר מתכנן לשוב ולהזכיר לאומה שארגון אל קאעדה היה ונותר האיום המסוכן ביותר של ארצות הברית. "זהו האויב שלנו", אמר אחד היועצים בהתייחסו לבן לאדן. "הוא צריך להיות היעד העיקרי שלנו", הוסיף.

ממשל בוש לא נהג לשתף את אירן, שכנתה של אפגניסטן ממערב, בעמדותיו לגבי האזור, אך אובמה מעוניין לשתף את המדינה המוסלמית ביצירת אסטרטגיה חדשה כלפי סוגיית אפגניסטן, אמר מקור בכיר בצבא האמריקאי.

"בעודנו מביטים לעבר העתיד, נוכל להיעזר בבעל ברית על מנת לחקור יעדים משותפים", אמר אותו מקור. "האירנים לא רוצים לראות כיצד קיצוניים סונים משתלטים על אפגניסטן בדיוק כמונו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully