וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנים למות ערפאת: "אין הסכם ללא י-ם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.11.2008 / 12:44

בעוד שברמאללה מציינים אלפים את זכרו של יו"ר הרשות לשעבר, בעזה מונע חמאס קיום טקסים, מסיר דגלים ותמונות ומכה תלמידים

אלפי פלסטינים משתתפים בטקס האזכרה המרכזי מחוץ לבניין המוקטעה שברמאללה לציון ארבע שנים למותו של יושב ראש הרשות לשעבר, יאסר ערפאת. בטקס, הנערך ליד מתחם קברו של ערפאת, משתתפים בכירי הרשות הפלסטינית, ביניהם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהניח זר על קברו של ערפאת. בנאום שנשא הבטיח אבו מאזן ללכת בדרכו של ערפאת וקרא לסיים את הפילוג הפנים-פלסטיני באמצעות דיאלוג.

לדברי אבו מאזן, ההנהגה הפלסטינית תמשיך לנקוט בקו המדיני שבו נקט ערפאת, שמטרתו להקים מדינה פלסטינית בגבולות ה-4 ביוני, שבירתה ירושלים, תוך פתרון בעיית הפליטים בהתבסס על החלטה 194 של האו"ם. אבו מאזן הבטיח לא לדחות את הדיון באף סוגייה ולהעמיד כל הסכם שלום עם ישראל למשאל עם. אבו מאזן אמר כי לא יהיה הסכם שלום עם ישראל ללא ירושלים, ללא פתרון בעיית הפליטים וללא שחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל.

במקביל, מקורות פלסטינים מרצועת עזה מדווחים כי אנשי חמאס מונעים מתושבים ברחבי עזה לקיים תהלוכות ועצרות לרגל יום השנה למותו של ערפאת. לפי אחד הדיווחים, פעילי חמאס חמושים נכנסו לאוניברסיטה הפתוחה 'אל-קודס' בעזה ומנעו מהסטודנטים לערוך עצרת זיכרון.

לפי דיווחים נוספים מעזה, פעילי חמאס סגרו בתי ספר רבים ברחבי הרצועה שקיימו עצרות זיכרון לערפאת, והסירו במחנה הפליטים "א-שאטי" דגלי פתח ותמונות של ערפאת שנתלו בחלונות הבתים. לפי דיווח פלסטיני נוסף, פעילי חמאס היכו תלמידים מבית הספר התיכון לבנים "עבסאן" משום שחבשו כאפייה, ופצעו כעשרים מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully