וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקוש חסר תקדים להופעה הבאה של אובמה

טלי גולדשטין

11.11.2008 / 12:07

למרות שהכרטיסים לטקס ההשבעה החגיגי של נשיא ארה"ב אמורים להינתן בחינם, חלקם נמכרו באינטרנט ב-20 אלף דולר

העניין בטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ברק אובמה הולך וגובר ככל שה-20 בינואר מתקרב. רשת CNN דיווחה היום (שלישי) כי מחיר כרטיס לטקס הגיע ל-20,095 דולר. הכניסה לאירוע החגיגי, שייערך בוושינגטון, היא חופשית אם חבר הקונגרס או הסנאטור מטעם המדינה שלך מאשר את הבקשה, אך לאור הביקוש העצום, הגובר על ההיצע, הפכו כרטיסי האירוע לשוק משגשג באינטרנט.

ספסרי כרטיסים חוקיים – כגון חברות יחצנות המקדמות הופעות רוק ומירוצי מכוניות – מוכרות כרטיסים לטקס ההשבעה של אובמה בעבור אלפי דולרים, אפילו באזור העמידה בלבד. מארגני הטקס אמרו כי תופעה זו פוגמת ברוח האירוע.

"זה מטורף למכור את הכרטיסים האלו. אנו מבינים שיש אנשים הרוצים לגרוף רווחים, אך כדאי להזהיר את אלו המעוניינים לרכוש כרטיסים", אמר הווארד גנטמן, ראש ועדת הקונגרס לטקסי השבעה. הממשלה הדפיסה 250 אלף כרטיסים עד כה והיא שומרת אותם במקום בטוח.

ספסרי הכרטיסים משמשים כמתווכים ומוכרים כרטיסים לטקס אותם הם רכשו מעובדי גבעת הקפיטול או מחברי הקונגרס. הממשלה בדרך כלל משחררת את הכרטיסים בדקה התשעים – פחות משבוע לפני הטקס עצמו – לפיכך ספסרי הכרטיסים אינם יכולים להבטיח כי יקבלו מספיק כרטיסים כדי לעמוד בהזמנות. אתרי אינטרנט מבטיחים החזר מלא של הכסף אם המזמין לא יקבל לבסוף את הכרטיס הנחשק – חצי נחמה לאלו שעושים דרכם עד לוושינגטון הבירה כדי לראות את ההשבעה.

הסנאטורית דיאן פיינסטיין, יו"ר ועדת ההשבעה, אמרה כי היא מוכנה לבקש מהקונגרס לקבוע כי זהו פשע פלילי לספסר בכרטיסים. "שמענו דיווחים על אנשים המוכרים את הכרטיסים ב-40 אלף דולר כל אחד. זה לא יעלה על הדעת ואסור לאפשר זאת", הוסיפה. "טקס ההשבעה הוא אירוע ציבורי רב חשיבות וכרטיסים אלו אמורים להינתן בחינם", דברי פיינסטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully