וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחדשו!

ירון שוורץ

11.11.2008 / 12:25

צום מיצים, שטיפות מעיים, יוגה ונשימות - לנקות את הרעלים מהגוף והנפש במרכז "התחדשות אמירים". הגליל עליון - מסע בעקבות רוחניות בגליל

אם אתם אוהבים לאכול ג'אנק, אז תעשו טובה ותעברו לקרוא כתבה אחרת, כי הדברים שיובאו כאן ממש לא בשבילכם. ואולי הכתבה הזו היא הכי בשבילכם, אבל תצטרכו להיות ממש אמיצים כדי לעבור אותה בשלום. נו, אפשר לחשוב כמה ג'אנק אתם באמת אוכלים. צ'יפס, עוף, דגים, לחמים, גבינות, מתוקים, מה כבר יכול להיות רע בכל אלו? כדי לקבל תשובה מהימנה כדאי להתייעץ עם ד"ר פנינה בר-סלע, שמנהלת את מרכז "התחדשות אמירים" בישוב אמירים שבגליל.

מגיל שש סבלה בר-סלע מבעיות חמורות בדרכי העיכול ועד לבגרותה עברו עליה כל מחלות המעיים האפשריות. כדי להבין את הנושא לעומקו, היא כתבה דוקטורט בביולוגיה רפואית ובתזונה, אך הידע לא עזר, בעיות המעיים רק הלכו והחמירו. "לקח לי הרבה מאוד זמן", היא מספרת, "עד שהבנתי שאם הבעיה היא בעיכול אולי זה קשור לאוכל". במרפאת התזונה ביקשו ממנה להוריד את הבשר מהתפריט, אך הצמחונות הכפויה עזרה לה רק במעט.

בהמשך התגלתה אצלה רגישות לגבינות וללקטוז. לכן, לארוחת הצהריים נשארו רק פירות וירקות. עדיין מצבה לא היה טוב והתברר שכמעט כל מה שגדל בשדה או בפרדס עובר ריסוס אינטנסיבי בחומרי הדברה. "אלו רעלים שהגוף, כך חושבים, יכול להתמודד עמם פחות או יותר, אבל אצלי הגוף דחה לחלוטין כל מה שעבר ריסוס". היא משחזרת.

כוח הריפוי של התזונה

בר-סלע חזרה לאקדמיה וכתבה דוקטורט נוסף: הפעם על רעילות חומרי הדברה במזון. המומה מכמות הרעלים שאנו מכניסים באופן אינטנסיבי מדי יום לגוף, פנתה פנינה לד"ר אן ויגמור, מארצות הברית שריפאה באופן מוכח אנשים מסרטן ודלקת פרקים באמצעות שינויי תזונה בלבד. "הייתי אצל אן חצי שנה וכשחזרתי ראיתי פתאום שבכל פינה אנשים חולים וסובלים, הבנתי שאני חייבת לפתוח סדנאות תזונה ולפזר את הידע שצברתי".

השנה הייתה 1990 וביישוב אמירים, שכל תושביו אז היו צמחוניים גאים, יצאה הסדנה הראשונה לדרך. "במשך עשרה ימים, אנשים אוכלים ירקות ופירות אורגניים, שותים מיצי ירקות ומיץ עשב חיטה ועושים חוקנים באמצעות מיצוי עשב חיטה. השינוי שחווים כולם בגוף ובנפש הוא משמעותי ביותר". פנינה נאלצה לנדוד עם סדנאותיה באזור הצפון לטבריה, נווה-ים, מעלות, קיבוץ ענבר ולפני שבע שנים התמקמה לתקופה ארוכה בקיבוץ מזרע. "עדיין חלמתי על מקום אליו יכול כל אדם להגיע בזמנו החופשי ולא בימים הקצובים של הסדנה".

לפני שנתיים החליטה פנינה כי הגיע הזמן להפסיק לעבוד ויצאה לחופש. "הלכתי עם חברה לנוח בצימר באמירים וביקרתי באותו בית שבו התחלתי את הסדנאות 20 שנה לפני זה. התברר שהבית פנוי להשכרה והיה ברור שזה מתאים לנו".

במרכז החדש יש שלוש קומות ו-10 חדרי שינה עם אמבטיה ושירותים צמודים. בחוץ יש דשא, בקומה הראשונה כיתת לימוד וחנות קטנה. בנוסף יש חדרי טיפולים, חדר שטיפות מעיים עמוקות, מטבח, חדר אוכל, ספרייה ומרפסת ענקית להתעמלות מול נוף הרי הגליל.

לא לקחת ללב

במרכז יש באופן קבוע שמונה מטפלים, מה שמציע למבקרים יחס כמעט קבוע של אחד על אחד. המטבח מתגאה במזון האורגני הכי טוב שאפשר למצוא בארץ. בנוסף, הם מגדלים בעצמם עשב חיטה ונבטי חמניות.

ביום טיפול "רגיל" אוכלים בבוקר פירות או סלט, בצהריים שלושה סוגי סלט נוספים והרבה מאוד נבטים. יש מנה שעשויה משקדים, אגוזים, טופו או קציצות עדשים. אם אדם בצום מיצים הוא מקבל שמונה כוסות מיץ ותה מתאים של צמחי מרפא. המבקרים מוזמנים להיכנס למטבח וללמוד את דרך הכנת האוכל. בין לבין מתקיימים שיעורי יוגה, פלדנקרייז, הליכות, נשימות, הרפיות, דמיון מודרך והכל ברוח הקבלה והיהדות. יש אפילו תהליכים מיוחדים של הוצאת כעסים, שיפוטיות, דאגנות יתר וחרדה.

בר-סלע מסכמת: "אנחנו לא פותרים את כל הבעיות של המבקר, אבל פותחים צוהר לאנשים, שממחיש את הקשר בין הרוח, הנפש והגוף. כל אדם חייב לדעת להתחבר לאנרגיות של היקום, כי שם נמצא כל השפע עבורנו. כמובן, צריך גם להכיר את כל הסכנות המוחשיות שיש באוכל הזמין מסביבנו.

כל תינוק נולד במצב אידיאלי של תאים נקיים, אבל תוך שנה-שנתיים הוא כבר צורך ג'אנק, שוקולד, צבעים מלאכותיים וגבינה צהובה. הפסולת והרעלים מתחילים להצטבר בתאי השומן, בדם, בכליות ומשבשים את העבודה הנורמלית של התאים, בעוד החיידקים בדיוק כמו זבובים, נוטים להתקרב למקומות חולים ומלוכלכים וכך נוצרות ומצטברות מחלות בגוף. אפילו מערכת העצבים יכולה לייצר פסולת ממתחים וכעסים, לכן חשוב לכולנו ללמוד להתנקות מחשיבה שלילית, לא לקחת שום דבר ללב, אבל גם לא לבטן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully