וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסינסקי יוצא ממעריב

טל לוי

11.11.2008 / 10:16

מוכר את חלקו במעריב תמורת 10 מיליון דולר - חצי ממחיר השוק. בכך יסתיים הסכסוך העסקי בין גוסינסקי לבין עופר נמרודי

עופר נמרודי וולדימיר גוסינסקי נפרדים: גוסינסקי מוכר את חלקו (27%) במעריב תמורת 10 מיליון דולר. המחיר משקף למעריב שווי של 140 מיליון שקל בלבד - כמחצית משווי החברה בבורסה שעומד על 275 מיליון שקל. הרוכשת היא חברת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי - המחזיקה ב-61.7% - והיא תחזיק לאחר העסקה ב-89% ב"מעריב".

לעסקה יש צד נוסף: כאשר רכש ולדימיר גוסינסקי את חלקו במעריב ב-1998 הוא שילם 85 מיליון דולר: 60 מיליון דולר במזומן ועוד 25 מיליון דולר שקיבל כאשראי מבנק הפועלים. לעסקה יש מתווה שני, לפיה בנק הפועלים ימחוק את חובו של גוסינסקי ו-27% בעיתון יוחזקו עבור בנק הפועלים באמצעות נאמן.

מעריב נמצא במשא ומתן למכירתו, וכאשר תתבצע העסקה יוחזר הכסף לבנק הפועלים. במתווה כזה, מקבל גוסינסקי 10 מיליון דולר במזומן ומחיקת חובות בסך של 25 מיליון דולר. בכל מקרה, מדובר בסכום נמוך בהרבה לעומת השקעתו במקורית בעיתון. לפי שעה לא ברור איזו עסקה תצא לפועל.

סכסוך ארוך שנים

העסקה צפויה לחסל את המחלוקות רבות השנים בין גוסינסקי לבין נמרודי, שאף הגיעו לא אחת לפסים משפטיים: גוסינסקי טען בפני בית המשפט כי הדירקטורים במעריב נמנעים מהחלפת המנכ"ל עופר נמרודי, אינם מפעילים סמכויות פיקוח ודיווח בקשר לעסקות עם בעלי עניין וכי במעריב אין פיקוח הולם על פעולות ההנהלה בעניינים תקציביים עקרוניים. גוסינסקי דרש מהדירקטורים כי ישפו את החברה בסכום כולל של 141.5 מיליון שקל בשל הנזקים הללו.

בנוסף, גוסינסקי דרש מהכשרת הישוב (החברה האם של מעריב) לפצות את מעריב אחזקות ב-85 מיליון שקל בגין נזקים שנגרמו, לטענתו, מעסקה במסגרתה רכשה מעריב מחברה אחות - מלונות הכשרת הישוב - 72% ממניותיה של חברת הד ארצי, תמורת 29 מיליון שקל. ארבע שנים מאוחר יותר מכרה מעריב את אחזקותיה בהד ארצי תמורת 5 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully